شناسهٔ خبر: 87266 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اهم اخبار صنعت حمل‌ونقل هوایی طی هفته‌ای که گذشت

جزئیات غربالگری بیماران مبتلا به کرونا در فرودگاه‌ها/ غربالگری مسافران هوایی مبتلا به کرونا طی دو مرحله؛ از صدور بلیت تا کارت پرواز/ عدم صدور بلیت برای ۶۱ بیمار کرونایی فقط در یک روز

هواپیما آسمان مهم‌ترین اخبار صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور طی هفته گذشته؛ جزئیات غربالگری بیماران مبتلا به کرونا در فرودگاه‌ها، غربالگری مسافران هوایی مبتلا به کرونا طی دو مرحله؛ از صدور بلیت تا کارت پرواز و عدم صدور بلیت برای ۶۱ بیمار کرونایی فقط در یک روز بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور طی هفته گذشته شامل موارد زیر هستند:

  • اتصال تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی به سامانه شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا

سر در ساختمان سازمان هواپيمايی كشوریسازمان هواپیمایی کشوری طی اطلاعیه‌ای از اتصال تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی به سامانه شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا خبر داد.

  • روند کاهشی تلفات جاده‌ای در کشور/ برای بیماران کرونایی بلیت هواپیما و قطار صادر نمی‌شود

آدم نژاد گفت: هم اکنون برای هیچ کدام از بیماران کرونایی بلیت هواپیما و قطار صادر نمی‌شود.

  • بازدید از روند غربالگری مسافران کرونایی در فرودگاه بین المللی مهرآباد/ بازرسی از سامانه شناسایی بیماران مبتلا به کووید ۱۹

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با حضور در فرودگاه مهرآباد از روند غربالگری مسافران کرونایی از سوی شرکت‌های هواپیمایی بازدید کرد.

  • جزئیات غربالگری بیماران مبتلا به کرونا در فرودگاه‌ها/ اجازه سفر هوایی پس از ثبت تست منفی در سامانه وزارت بهداشت

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی از اتصال کامل سیستم‌های فروش بلیت هواپیما و همه مراحل پذیرش و سوار شدن مسافران در فرودگاه‌های کشور به سامانه وزارت بهداشت و استعلام مبتلایان به کرونا خبر داد.

  • نبود محدودیت برای حمل‌و‌نقل ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی در دوران کرونا/ تاکسی‌ها و تاکسی‌های اینترنتی در شب‌ها مشمول ممنوعیت تردد نمی‌شوند

دبیرکمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص تصمیمات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا و نحوه اجرای طرح جامع اعمال محدودیت‌های هوشمند را تشریح کرد.

  • افتتاح مرکز ذخیره سازی و توزیع سوخت هواپیما در فرودگاه مهرآباد

فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور درپایگاه شهید لشگری مهرآباد، جایگاه ذخیره و توزیع سوخت هواپیما را افتتاح کرد.

  • عدم صدور بلیت برای ۶۱ بیمار کرونایی فقط در یک روز/ پایش مسافران طبق کد ملی و از طریق سامانه وزارت بهداشت

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با پیاده‌سازی سامانه استعلام کد ملی مسافران در راستای عدم صدور بلیت برای بیماران کرونایی، روز گذشته صدور بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس، برای ۶۱ بیمار کرونایی انجام نشد.

  • تبدیل بسیج با رشد در بوستان انقلاب به مظهر ایثار، فداکاری و جهاد / حماسه آفرینی‌ها و فداکاری‌های بسیج محدود به دوران دفاع مقدس نبوده است

وزیر راه و شهرسازی در پیامی سالروز تاسیس بسیج به فرمان امام خمینی (ره) را گرامی داشت.

  • غربالگری مسافران هوایی مبتلا به کرونا طی دو مرحله؛ از صدور بلیت تا کارت پرواز/ الزام به ارایه تست PCR در پروازهای بین‌المللی

دبیرانجمن ایرلاین‌های کشور از غربالگری دو مرحله‌ای مسافران مبتلا به کرونا در فرودگاه‌های کشور خبر داد و تاکید کرد که مسافران در پروازهای بین‌المللی حتما باید تست PCR به همراه داشته باشند.