شناسهٔ خبر: 87268 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی خبر داد

ورود سامانه بارشی بحران‌آفرین به کشور

صادق ضیاییان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی بحران‌آفرین به کشور خبر داد و با اشاره به فعالیت این سامانه تا روز یکشنبه، به مسوولان هشدار داد تا ضمن آمادگی لازم، تمهیدات لازم را در این خصوص بیاندیشند.

صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آغاز بارش برف در شمال‌غرب کشور، گفت: انتظار داریم، بارش برف، امروز و فردا در مناطق شمال‌‌‌غرب کشور از جمله استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، بخش‌هایی از کردستان، زنجان و همچنین اردبیل، ادامه داشته باشد.

او افزود: بارش برف در مناطق غربی، امروز با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت و انتظار داریم ارتفاع برف در این مناطق به ۴۰ سانتیمتر و بیشتر از این مقدار نیز برسد.

ضیائیان ادامه داد: انتظار داریم، بارش برف در مناطق جنوب‌غرب کشور نیز از ساعت‌های آینده آغاز شود و برای روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه نیز بارش را در نیمه‌غربی و نوار شمالی کشور خواهیم داشت. همچنین انتظار داریم که در استان‌‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، نوار غربی اصفهان، شمال‌غرب فارس، شمال بوشهر، کرمانشاه، کردستان، غرب مازندران، گیلان و همچنین تهران، البرز، قزوین و زنجان، شاهد بارش‌های خوبی ظرف امروز و فردا باشیم.

او ادامه داد: بارش‌‌ها فردا نیز در مناطق یادشده ادامه خواهد داشت و از شنبه و یکشنبه، بارش در استان‌های خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و همچنین لرستان با شدت بیشتری ادامه پیدا کند. احتمال وقوع سیلاب در این استان‌ها نیز وجود دارد؛ بنابراین باید تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود و هموطنان نیز از سفرها و ترددهای جاده‌ای غیرضروری در این مدت پرهیز کنند و از مسیل‌ها و رودخانه‌ها فاصله بگیرند و خود را در معرض خطر قرار ندهند.

ضیائیان خاطر نشان کرد، بارشی که از امروز در نیمه‌غربی و شمال‌غرب کشور آغاز شده است، تا روز یکشنبه ادامه پیدا می‌کند. استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل از نظر بارش برف و در جنوب غرب از نظر بارش باران، مناطق بحرانی در این مدت خواهند بود.