شناسهٔ خبر: 87293 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

تداوم بارش‌ها در مرکز، نیمه‌ غربی و جنوب غرب کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه/ خلیج‌فارس و دریای خزر طی سه روز آینده مواج و طوفانی‌اند

رفیعی  کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش برف و باران در مرکز، نیمه‌ غربی و جنوب غرب کشور خبر داد و اظهار کرد که طی سه روز آینده خلیج‌فارس و دریای خزر مواج و طوفانی‌ خواهند بود.

کبرا رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور پرداخت و اظهار کرد: امروز در استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، شمال و مرکز خلیج‌فارس و همچنین استان‌های لرستان، ایلام، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، زنجان، قزوین، البرز، تهران و قم و مناطقی از کرمانشاه، همدان و مرکزی بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

وی افزود: همچنین در برخی از مناطق جنوبی، بارش باران همراه با رعدوبرق و در برخی از مناطق مساعد هم بارش تگرگ را شاهد خواهیم بود.

رفیعی خاطرنشان کرد: در ادامه بارش‌ها، امروز برای شمال شرق و شرق کشور نیز بارش خفیف پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: علاوه بر مناطق یاد شده، فردا در آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و استان‌های ساحلی خزر، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش خواهیم داشت که شدت بارش‌ها امروز و فردا در استان‌های غرب، جنوب غرب، زاگرس مرکزی و جنوبی خواهند بود.

وی عنوان کرد: دوشنبه از شدت فعالیت این سامانه بارشی در سراسر کشور کاسته می‌شود و فقط در نوار شمالی، بارش برف و باران و در برخی از نقاط زاگرس جنوبی و مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

رفیعی اظهار کرد: از اواخر روز سه‌شنبه سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب وارد کشور می‌شود که برای چهارشنبه در نیمه غربی کشور فعال خواهد بود.

وی یادآور شد: طی سه روز آینده نیز پیش‌بینی می‌شود که خلیج‌فارس و دریای خزر مواج و طوفانی باشند.

رفیعی درباره وضعیت آب‌وهوای تهران گفت: امروز آسمان تهران نیمه‌ابری است و در بعدازظهر شاهد افزایش ابر و گاهی بارش باران و وزش باد خواهیم بود. حداکثر دمای تهران به ۹ درجه بالای صفر خواهد رسید و حداقل دما نیز ۶ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.