شناسهٔ خبر: 87429 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در دیدار مدیران استانی عنوان کرد

تایید صلاحیت ۵۵ درصد متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن چهارمحال و بختیاری

DM2A2379.1.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در دیدار با مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت مخابرات این استان از تایید صلاحیت ۵۵ درصد متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در کشور، گفت: در راستای رونق تولید مسکن و بهره‌‌مندی اقشار کم‌درآمد از مسکن مناسب، طرح اقدام ملی مسکن اجرایی شده است و در چهارمحال و بختیاری نیز همچون سایر استان‌ها با سرعت قابل‌توجهی در حال اجراست.

وی افزود: تعداد ۱۶ هزار و ۵۱۹ نفر متقاضی هم استانی در این طرح ثبت‌‌نام کرده‌‌اند که از این تعداد تاکنون ۹ هزار و ۱۵۹ متقاضی حائز شرایط تشخیص داده شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین به توافق با خانه مظبوعات استان در خصوص تخصیص زمین جهت ساخت ساختمان اشاره کرد و افزود: این زمین از محل اراضی مازاد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تأمین و در اختیار خانه مطبوعات استان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست که با حضور رئیس خانه مطبوعات استان برگزار شد، همکاری در خصوص شروع ساخت و ساز خانه مطبوعات استان را در جهت بهره‌‌مندی این قشر تلاش‌گر از مکان استقرار مستقل خواستار شد.

ابراهیم شریفی، همچنین از اداره‌کل راه و شهرسازی خواست در خصوص تأمین مسکن کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب طرح اقدام ملی مسکن همکاری نمایند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین در دیدار با مدیرکل شرکت مخابرات استان، استفاده از پتانسیل مخابرات استان در راه‌اندازی شبکه فیبر نوری این اداره‌کل را خواستار شد.

حسینعلی مقصودی با بیان این که اجرای طرح‌های مهم وزارت راه و شهرسازی همچون اقدام ملی مسکن، نیازمند شبکه‌های برخط با سرعت بالا در استان است و راه‌اندازی شبکه فیبر نوری و دریافت خدمات اینترنت، شبکه دولت و... از این بستر، این نیاز را برطرف خواهد کرد.

هومان محمودی، مدیرکل شرکت مخابرات استان نیز در این نشست، همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی استان در اختصاص زمین برای نصب دکل‌های مخابراتی در راستای توسعه خطوط مخابراتی و ارتقاء زیرساخت‌های ارتباطی استان را خواستار شد.

بررسی وضعیت خطوط ارتباطی vpls  اداره کل راه و شهرسازی توسط شرکت مخابرات از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.