شناسهٔ خبر: 8743 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رشد ٥٩ درصدی واردات کالای غیر نفتی به بندر نوشهر/ افزایش ترانزیت سیمان در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد

بندر شهید رجایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد ٥٩ درصدی واردات کالای غیر نفتی به منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر طی سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه قبلی خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، منوچهر تاتینا افزود : میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر در مجموع نسبت به مدت مشابه قبلی از رشد ١٣درصدی برخوردار بوده است.

 وی افزود : در بخش ورود کشتی به بندر نوشهر  نیز عملکرد اداره کل در این مدت از رشد ١٥درصدی برخوردار بوده است.

تاتینا با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر از تجهیزات و امکانات مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا برخوردار است از تمامی کسانی که در بخش صادرات و واردات کالا فعال هستند خواست تا با بهره گیری از مزایای مناطق ویژه اقتصادی در این بندر باسابقه، موجبات رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه و کشور را فراهم کنند.

آهن آلات، غلات، موادنفتی، کاغذ و چوب از عمده ترین کالاهای وارداتی و میوه و کنسانتره میوه، خواربار و خشکبار از مهمترین کالاهای صادراتی از بندر نوشهر به شمار می روند.

افزایش میزان ترانزیت سیمان در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد

همچنین مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از افزایش میزان ترانزیت سیمان در این بندر خبر داد.

علی خدمتگزار پس از مذاکرات با گرشاسبی مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود و مهندس یوسف گران‌پاشا مدیرکل راه‌آهن شمال گفت: با هدف افزایش آمار جابه‌جایی سیمان به وسیله خط آهن در بندر امیرآباد به دنبال انجام تعاملات بیشتر با تولیدکنندگان سیمان و اداره کل راه‌اهن شمال کشور هستیم.

وی با اشاره به نقش استراتژیک سیمان در اقتصاد و نیاز روزافزون جوامع به این محصول پرمصرف، اظهار کرد: بندر امیرآباد آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و افزایش دریافت این محصول به عنوان کالای صادراتی اعلام کرده است.

مدیربنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد خاطرنشان کرد: اتصال خط آهن به این بندر و همچنین متصل بودن شبکه سراسری راه‌آهن به سیمان شاهرود فرصت بسیار مناسبی برای افزایش میزان صادرات این محصول برای کشور است. ضمن اینکه با برداشته شدن محدودیت زمانی برای ورود و خروج واگن‌ها به بندر که با همکاری اداره کل راه‌آهن شمال و گمرک بندر امیرآباد در سال گذشته انجام شد، هیچ محدودیتی برای انجام این اقدامات وجود ندارد.

در این نشست مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود نیز ضمن اعلام آمادگی برای افزایش همکاری‌ها با بندر امیرآباد، بهره‌مندی از فرصت ترانزیتی موجود در این بندر را یکی از اولویت‌های این شرکت عنوان کرد.

گرشاسبی گفت: در سال ٩٤ بیش از ٤٠٠ هزار تن سیمان شاهرود از طریق بندر امیرآباد به کشورهای حوزه CIS صادر می‌شود. انتقال این محصول از کارخانه به بندر بخش قابل توجهی از هزینه‌های حمل‌ونقل را کاهش می‌دهد. بنابراین تلاش می‌کنیم که از ظرفیت ایجاد شده به شکل درست استفاده کنیم./

نظر شما