شناسهٔ خبر: 87451 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اهم اخبار صنعت حمل‌ونقل هوایی طی هفته‌ای که گذشت

رایزنی برای بازگشت هواپیما‌های خارجی به آسمان ایران/ امکان انتقاد و طرح شکایت از ایرلاین‌ها از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری/  میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بالای ۹۰ درصد رسیده است

هواپیما- ایران ایر مهم‌ترین اخبار صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور طی هفته گذشته؛ رایزنی برای بازگشت هواپیما‌های خارجی به آسمان ایران، امکان انتقاد و طرح شکایت از ایرلاین‌ها از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری و  میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بالای ۹۰ درصد رسیده است بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور طی هفته گذشته شامل موارد زیر هستند:

  • الزام به همراه داشتن کارت ملی برای استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از الزام همراه داشتن کارت ملی برای استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی جهت کنترل افراد کرونا مثبت خبر داد.

  • امکان انتقاد و طرح شکایت از ایرلاین‌ها از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که مسافران می‌توانند انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را از طریق بخش حقوق مسافر در سایت این سازمان مطرح و پیگیری کنند.

  • قدردانی وزیر بهداشت از وزیر راه و شهرسازی برای اجرای طرح ملی مدیریت کرونا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی از وزیر راه و شهرسازی برای همکاری این وزارتخانه در اجرای طرح ملی مدیریت کرونا قدردانی کرد.

  • ۱۷۴۸ مسافر کرونا مثبت قصد استفاده از هواپیما و قطار را داشتند/ میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به بالای ۹۰ درصد رسیده است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تمام آزمایش‌های مثبت در یک بانک اطلاعاتی جمع آوری می‌شود و طی چهار روز گذشته از حضور و سفر ۱۷۴۸ نفر فردی که مثبت بودند و قصد خرید بلیت و مسافرت با اتوبوس، هواپیما و قطار داشتند جلوگیری کردیم.

  • رایزنی برای بازگشت هواپیما‌های خارجی به آسمان ایران/ کرونا عامل اصلی کاهش پرواز بین کشورها

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور اظهار کرد که رایزنی برای آغاز پرواز های لوفت هانزا را انجام داده‌ایم و به زودی نتیجه آن را اعلام می‌کنیم.

  • درخواست فرودگاه مهرآباد از مسافران؛ پیش از عزیمت از قطعی بودن پرواز اطمینان یابید

فرودگاه مهرآباد در اطلاعیه ای از مسافران خواست تا به دلیل بدی آب و هوا در برخی شهرهای مقصد، پیش از عزیمت به فرودگاه، از قطعی بودن انجام پرواز خود با شماره تماس ۱۹۹ اطمینان یایند.

  • پروازهای مهرآباد به شرط مساعد بودن هوا به موقع انجام می‌شود/ ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه به کشور

فرودگاه مهرآباد در اطلاعیه جدید خود اعلام کرد: پروازهای مهرآباد به شرط مساعد بودن شرایط جوی فرودگاه‌های مقصد به موقع و در زمان برنامه‌ریزی شده از قبل انجام می‌گیرد.

  • احتمال تغییر ساعت و تاخیر در پروازها/ مسافران پیش از حضور در فرودگاه با اطلاعات پرواز تماس بگیرند

فرودگاه مهرآباد با صدور اطلاعیه‌ای به مسافران پروازی از این فرودگاه توصیه کرده است، با توجه به فعالیت سامانه بارشی و احتمال تغییر ساعت و تاخیر در پروازها، پیش از حضور در فرودگاه با اطلاعات پرواز تماس بگیرند.

  • تلاش وزارت راه و شهرسازی برای حفظ "هوای پاک" در کلان‌شهرها/ ترویج وسایل نقلیه  برقی؛ رویکرد جدید کشورهای جهان
  • پژوهشگر اداره کل ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل‌و‌نقل وزارت راه و شهرسازی از تلاش این وزارتخانه جهت حفظ "هوای پاک" در کلان شهرها و شهرهای صنعتی با ترویج وسایل نقلیه برقی در کشور خبر داد.
  • به زمین نشستن ۴ پرواز بین‌المللی در فرودگاه مهرآباد به‌دلیل نبود دید کافی در فرودگاه امام خمینی(ره)

روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از به زمین نشستن چهار پرواز بین‌المللی به مقصد این فرودگاه در فرودگاه مهرآباد خبر داد و علت آن را مه غلیظ و نبود دید کافی عنوان کرد.