شناسهٔ خبر: 87477 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

اتمام ساخت یک فروند شناور مسافری در هرمزگان/ سفارش ساخت ۷۰۰ پروژه شناورسازی در کارگاه‌های هرمزگان/ درخواست کشورهای حاشیه خلیج‌فارس برای ساخت و خرید شناور از ایران

شناور مسافری مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک فروند شناور مسافری در یکی از کارگاه‌های شناور‌سازی جزیره قشم ساخته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی‌ کرجی‌ران با بیان اینکه شناور جدید از نسل شناورهای مسافری است که با اتکاء به توان و دانش متخصصان داخلی ساخته شده، اظهار داشت: این شناور مسافری از بدنه کاتاماران آلومینیومی با طول ۲۵ متر وعرض ۷/۷ و آبخور ۱/۲ متر است.

وی ظرفیت شناور  یاد شده را ۱۵۸ نفر با دو عرشه مسافری اعلام کرد و گفت: این شناور پس از به آب‌اندازی و انجام تست‌های نهایی به ناوگان مسافری کشور ملحق می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به سفارش ساخت ۷۰۰ فروند شناور صنعتی و فلزی در کارگاه‌های شناور‌سازی هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر سفارش ساخت از سوی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در سال گذشته حدود ۶۰ درصد از متقاضیان شناور از تجار دیگر استان‌های جنوبی کشور بوده که سفارش ساخت شناور خود را به کارخانجات هرمزگان سپرده اند .