شناسهٔ خبر: 87519 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مجری طرح برون مرزی راه آهن خواف- هرات اعلام کرد:

توسعه و تقویت روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی ایران و افغانستان با بهره برداری از خط ریلی خواف - هرات / انجام بیش از ۱۲ میلیون متر مکعب عملیات خاکی در این خط ریلی/ ۱۹ هزار تن ریلی مصرف در پروژه خواف- هرات

راه آهن خواف - هرات مجری طرح برون مرزی راه آهن خواف- هرات این پروژه را حلقه مفقوده کریدور ریلی شرق به غرب دانست و گفت: بیش از ۱۲ میلیون متر مکعب عملیات خاکی در احداث راه آهن خواف- هرات صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید حسین کرمانیها راه آهن خواف- هرات راه اولین اتصال ریلی ایران به کشور افغانستان ذکر کرد و گفت: بهره برداری از این خط ریلی موجب توسعه و تقویت روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور است و موجب رونق منطقه سنگان در ایران و هرات در کشور افعانستان می شود.

وی حجم عملیات خاکی اجرا شده در این پروژه را بیش از ۱۲ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: حدود ۴ میلیون متر مکعب خاکبرداری و ۲.۵ میلیون مترمکعب خاکریزی در محدوده خواف- شمتیغ و حدود ۴ میلیون متر مکعب خاکبرداری و۲ میلیون متر مکعب خاکریزی در محدوده شمتیغ- روزنک صورت گرفته است.

کرمانی ها ادامه داد: ۱۷۴ هزار متر مکعب بتن ریزی، ۲ هزار متر مکعب تیر پیش ساخته، ۲ هزار متر اجرای شمع، ۳۸۹ هزارمتر مکعب بالاست، ۲۶۹ هزار قطعه تراورس از دیگر عملیات صورت گرفته در این مسیر ریلی است.

مجری طرح برون مرزی راه آهن خواف- هرات میزان ریل مصرفی در این پروژه را بیش از ۱۹ هزار تن ذکر کرد و گفت: ۷۲ دستگاه سوزن در ساخت این پروژه استفاده شده است.

وی از ساخت یک دستگاه پل بزرگ بر روی رودخانه هریرود در کیلومتر ۵۷ پروژه در کشور افغانستان خبر داد و گفت: ساخت این پل با در نظر گرفتن مشکلات امنیتی در کشور افغانستان،کمبود مصالح و صعوبت عملیات اجرایی در نوع خود مثال زدنی است. این پل به طول ۳۶۰ متر دارای ۱۲ دهانه ۳۰ متری و ۲۰۰۰ متر شمع است که سیمان آن از داخل کشور تامین شده است. به منظور ساخت این پل بیش از ۳۰میلیارد تومان به ارزش روز هزینه شده است.

کرمانیها حداکثر شیب طولی پروژه را ۱۵ در هزار و حداکثر شعاع قوسی را ۵۰۰ متر اعلام کرد.