شناسهٔ خبر: 87534 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

طی آئینی نمادین انجام شد

برگزاری مراسم کلنگ‌زنی ساختمان جدید سازمان هواپیمایی کشوری با حضور وزیر راه و شهرسازی/ نقل مکان سازمان هواپیمایی به جنب شرکت فرودگاه‌ها تا ۱۴۰۱

برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی هواپیمایی کشوری با حضور وزیر راه و شهرسازی طی آئینی نمادین، مراسم کلنگ‌زنی ساختمان جدید سازمان هواپیمایی کشوری با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد. با احداث این ساختمان جدید، سازمان هواپیمایی به جنب شرکت فرودگاه‌ها تا سال ۱۴۰۱ نقل مکان می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۱۶ آذر طی آئینی، مراسم کلنگ‌زنی ساختمان جدید سازمان هواپیمایی کشوری با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

در این مراسم که تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سیاوش امیر مکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و جمعی از مسئولان و دست‌اندرکاران صنعت حمل‌ونقل هوایی نیز حضور داشتند، با دستور وزیر راه و شهرسازی، عملیات ساخت ساختمان جدید سازمان هواپیمایی کشوری هم‌جوار با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران وارد فاز اجرایی شد.

اسلامی در این مراسم اظهار کرد: توسعه فرودگاه مهرآباد مهم‌ترین دستور کار شرکت فرودگاه‌ها بوده است، به‌طوری‌که بهسازی، نوسازی و ارتقای عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یک برنامه مدون و منسجمی است که با هدایت مدیرعامل این شرکت، پیوسته در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: اقدامات شرکت فرودگاه‌ها نسبت به گذشته خیلی فرق کرده است و ما نیاز داریم که همچنان این تحولات انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت احداث ساختمان جدید سازمان هواپیمایی کشوری در کشور، تأکید کرد: این سازمان بخش مهمی از صنعت هوانوردی بین‌المللی را در منطقه به خودش اختصاص داده است و باید دارای یک ساختمان مناسب و در شأن باشد که تاکنون از آن محروم بوده است.

اسلامی گفت: امیدوار هستم که شاهد یک طرح فاخر، زیبا و ماندگار در این مکان باشیم و سازمان هواپیمایی کشوری از یک ساختمان با کفایت بهره‌مند شود که با احداث این ساختمان، نقش خودش را روز افزون کند و با اهتمام ویژه و در راستای مصوبه‌ای که هیئت دولت محترم برای این شرکت صادر کرده است، بتواند با تمهیداتی که در این برنامه است، به امید خدا این ساختمان را در زمان‌بندی خودش یعنی دو سال به پایان برساند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: باید طوری طراحی و ساخت این ساختمان انجام شود که احداث آن بیش از دو سال به درازا نکشد تا به امید خدا در سال ۱۴۰۱، در چنین ایامی (روز جهانی هواپیمایی کشوری) شاهد اسباب‌کشی به ساختمان جدید باشیم.

هم‌افزایی در صنعت هوانوردی با احداث ساختمان جدید سازمان هواپیمایی کشوری

سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز در این مراسم، عنوان کرد: امروز به مناسبت روز جهانی هواپیمایی کشوری و با حضور مقام عالی وزارت و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، به امید خدا قرار است که در این مکان (محوطه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران) کلنگ احداث ساختمان جدید ستادی سازمان هواپیمایی کشوری بر زمین زده شود.

وی گفت: این پروژه در راستای اجرای طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از منظر توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی انجام می‌شود و قرار است که ساختمانی در قالب فرم، شکل و جایگاه متولی صنعت هوایی کشور، ساختمان جدیدی در این مکان احداث شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: امیدوار هستیم که با تکمیل و ساخت این پروژه، بتوانیم در کنار سازمان هواپیمایی کشوری، با هم‌افزایی در خدمت و ارائه سرویس مناسب به مردم کشورمان موفق باشیم.