شناسهٔ خبر: 87539 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزون بر ۱۹ هزار برگ معاينه فنی وسائط نقلیه عمومی در سیستان و بلوچستان صادر شد

س و ب - معاینه فنی.jpg معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از صدور ۱۹ هزار و ۵۶۶ برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی جاده ای در هشت ماهه سالجاری در این استان خبر داد.

  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان) تیمور باقری اظهار داشت: از مجموع ۲۴ هزار و ۲۲۰ مراجعه کننده وسائط نقلیه عمومی جاده ای بار و مسافر این مدت به مراکز معاینه فنی استان ۱۹ هزار و ۵۶۶ وسیله موفق به اخذ برگ معاینه فنی شده و چهار هزار و ۶۵۴ وسیله نقلیه باقی مانده برای رفع عیب برگردانده شدند.

وی افزود: با هدف بالا بردن سطح ایمنی، كاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط ‌زیست، سه مرکز معاینه فنی در شهرستان های زاهدان، زابل و خاش تحت نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مرکز معاینات فنی این دسته از وسایل نقلیه عمومی مواردی همچون میزان آلایندگی هوا، میزان تولید آلودگی صوتی، وضعیت ترمزها، نور چراغ ها، باک غیر استاندارد و مناسب بودن آج لاستیک‌ها مورد بررسی قرار می گیرد.

باقری خاطر نشان کرد: بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد نقلیه سنگین و سبک كه فاقد برگ معاینه فنی معتبر باشد، ممنوع است.