شناسهٔ خبر: 87554 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در جلسه مشترک بین شرکت عمران شهرهای جدید و شهرداری اصفهان مطرح شد

ساخت ایستگاه سپاهان‌شهر خط متروی بهارستان-اصفهان با بهره‌گیری از سرمایه بخش خصوصی/احداث ۵۰۰ واحد مسکونی ویلایی با مشارکت شهرداری در شهر جدید بهارستان

طاهرخانی جلسه بررسی انعقاد قرارداد مشارکت ساخت پروژه مسکونی ۵۰۰ واحدی شهر جدید بهارستان و احداث ایستگاه سپاهان‌شهر خط متروی بهارستان-اصفهان با حضور مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شرکت عمران شهرهای جدید، جلسه بررسی انعقاد قرارداد مشارکت ساخت پروژه مسکونی ۵۰۰ واحدی شهر جدید بهارستان و احداث ایستگاه سپاهان‌شهر خط متروی بهارستان-اصفهان امروز با حضور حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، قدرت‌اله نوروزی، شهردار اصفهان، صادق اکبری و محمدرضا توکلی، اعضای هیئت‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، محمدرضا احمدی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان و نماینده شرکت سامان‌گستر اصفهان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان در بخشی از این جلسه، از انعقاد قرارداد مشارکت احداث ۵۰۰ واحد مسکونی ویلایی در مقیاس محله بین شهرداری اصفهان  و شرکت عمران بهارستان خبر داد و گفت: طی این قرارداد، واحدهای مسکونی ویلایی در مجموعه‌ای به مساحت ۲۲ هکتار و با ارزشی بالغ بر دو هزار میلیارد تومان احداث خواهند شد.

احمدی همچنین یادآور شد: هم اکنون طرح ساخت این پروژه آماده و در آستانه ارائه و تصویب در کمیسیون ماده ۵ است که با توجه به مذاکرات انجام شده در این جلسه و تصویب نهایی، قرارداد مشارکت آن به طور رسمی مبادله خواهد شد.

وی در ادامه بحث مشارکت شهرداری اصفهان در احداث ایستگاه سپاهان شهر خط متروی بهارستان – اصفهان را موضوع دیگر مورد بررسی در این جلسه اعلام کرد و گفت: خط متروی شهر جدید بهارستان به کلانشهر اصفهان ۱۵ کیلومتر طول دارد که ۵.۵ کیلومتر آن با در برگیری دو ایستگاه سپاهان شهر و راه آهن در محدوده قانونی شهر اصفهان واقع شده است.

به گفته این مقام مسئول با توجه به اینکه در حال حاضر عملیات سفت کاری ایستگاه راه آهن در آستانه شروع است طی این جلسه مقرر شد مذاکرات بین شهرداری و شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص احداث ایستگاه سپاهان شهر به صورت مشارکتی و استفاده از سرمایه بخش خصوصی بین شرکت عمران شهرهای جدید به نمایندگی شرکت عمران شهر جدید بهارستان، شهرداری اصفهان و بخش خصوصی انجام شود.

طبق گزارش ارائه شده در این جلسه عملیات زیرسازی پروژه خط متروی بهارستان – اصفهان حدود ۹۱ درصد و عملیات روسازی با لحاظ کردن میزان ریل وارد شده در بخش اجرایی پروژه حدود ۴۰ درصد اعلام شده است.

براساس توضیحات مطرح شده از ۳ هزار تن ریل مورد نیاز ساخت پروژه مذکور میزان ۶۰۰ تن تا کنون توسط شرکت ذوب آهن اصفهان تأمین، ۱۲۰۰ تن از امروز تحویل و ۱۲۰۰ تن دیگر طی یک ماه آینده تولید و به پیمانکار تحویل داده خواهد شد.

گفتنی است مراحل اجرای برق بالاسری و سایر بخش های اجرایی پروژه در مرحله شروع و انتخاب پیمانکار قرار دارد. عملیات اجرایی ایستگاه متروی شهر جدید بهارستان نیز از یک ماه گذشته آغاز و طی برنامه ریزی های انجام گرفته قرار است بهره برداری مقدماتی از این خط مترو تا شهریور سال ۱۴۰۰ انجام پذیرد.