شناسهٔ خبر: 87561 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تخصیص زمین برای ساخت ۴۹۵۱ واحد طرح اقدام ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

DM2A2682.1.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن تاکنون زمین مورد نیاز جهت ساخت ۴۹۵۱ واحد برای متقاضیان در این استان تأمین و اختصاص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، ابراهیم علیرضایی در جلسه هماهنگی پیشبرد طرح اقدام ملی مسکن با اعلام این مطلب، افزود: زمین مورد نیاز برای سایر متقاضیان که صلاحیت آنان مورد تأیید قرار گرفته نیز با همکاری معاونت املاک و حقوقی تأمین خواهد شد. وی با اشاره به مشکل حقوقی برخی از زمین های در نظر گرفته شده برای این طرح، گفت: در دو شهر زمین های پیش بینی شده دارای مشکل حقوقی هستند که در جلسه مقرر شد معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی نسبت به رفع آن اقدام نمایند. علیرضایی در خصوص طراحی نقشه های قطعات اختصاص داده شده نیز افزود: با دستور مدیرکل راه و شهرسازی جهت جلوگیری از مشکلاتی همچون سطح اشغال قطعات و یا تأمین پارکینگ و ...، مقرر شد طراحی نقشه کلیه اراضی طرح اقدام ملی مسکن قبل از هرگونه عملیات اجرایی در جلسات کمیته معماری و شهرسازی مطرح و مورد تأیید قرار گیرند. معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی ادامه داد: در اطلاعیه های قبلی برای متقاضیان شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر مهلت تشکیل پرونده تا ۱۵ آذرماه اعلام شده بود که به دلیل شرایط موجود بخاطر شیوع ویروس کرونا و همچنین ارائه فرصت بیشتر به متقاضیان، کلیه متقاضیان فقط تا پایان آذرماه فرصت دارند جهت تشکیل پرونده و پیگیری ثبت نام در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به ادارات بنیاد مسکن شهرستان و در شهرکرد به اداره کل پست استان و نیز دفاتر پیشخوان خدمات دولت اعلام شده مراجعه نمایند و در صورت عدم مراجعه از سامانه به طور خودکار حذف می گردند. همچنین متقاضیانی که افتتاح حساب برای آن ها انجام شده نیز تا پایان آذرماه فرصت دارند وجه آورده اولیه را واریز نمایند.

گفتنی است ۱۶۵۱۹ متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن چهارمحال و بختیاری ثبت نام کرده اند و تاکنون شرایط ۱۰۲۰۱ مورد تأیید قرار گرفته است. همچنین برای ۱۸۴۹ متقاضی تاکنون افتتاح حساب صورت گرفته و ۱۲۲۶ نفر تاکنون وجه آورده اولیه را واریز نموده اند.