شناسهٔ خبر: 87569 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دردیدارمدیر کل هواشناسی گیلان با فرماندار آستارا صورت گرفت؛

پیگیری راه اندازی ایستگاه خودکاراقلیم شناسی گردنه حیران و ایجاد زیر ساخت برای احداث ایستگاه ساحلی باد سنجی

هواشناسی گیلان مدیر کل هواشناسی گیلان در ديدار با فرماندار آستارا از پیگیری راه اندازی ایستگاه خودکاراقلیم شناسی گردنه حیران و جانمایی و ایجاد زیر ساخت برای احداث ایستگاه ساحلی باد سنجی در محوطه بندر آستارا خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي (گيلان) ، محمد دادرس مدیر کل هواشناسی استان گیلان با فرماندار آستارا دیدار و گفتگو کرد، دادرس در این دیدار با اشاره به اینکه ایستگاه هواشناسی بندر آستارا یکی از چهار ایستگاه هواشناسی سینوپتیکی است که دارای کد بین المللی در استان گیلان می باشد، از پیگیری برای راه اندازی ایستگاه خودکاراقلیم شناسی در گردنه حیران و جانمایی و ایجاد زیر ساخت برای احداث ایستگاه ساحلی باد سنجی در محوطه بندر آستارا خبر داد.

دادرس با بیان اهمیت پایش پدیده های هواشناسی در این نقطه از استان به عنوان پیش قراول ورود پدیده های جوی و به روز بودن ایستگاههای هواشناسی در این شهرستان را از اولویتهای هواشناسی استان خواند و خواستار نگاه ویژه فرماندار آستارا در تخصیص اعتبارات شهرستانی به حوزه هواشناسی شد.

قول مساعد فرماندار برای تخصیص اعتبارات شهرستانی به حوزه هواشناسی

 عباس صابر فرماندار آستارا نیز ضمن اشاره به اهمیت داده های هواشناسی در برنامه ریزیهای متنوع و همچنین آگاهی از پدیده های حدی جوی به منظور آمادگی در مقابل بحرانهای احتمالی نسبت به درخواست از مسولین استانی برای اختصاص اعتبارات استانی برای هواشناسی استان قول مساعد داد .

عباس صابر ضمن تقدیر از رئیس ایستگاه هواشناسی آستارا در خصوص ارائه مناسب خدمات در شهرستان ، از نگاه ویژه خود به تخصیص اعتبار مناسب شهرستان آستارا برای پروژه های در حال اجرا و همچنین ایستگاه هواشناسی بندر آستارا خبر داد.

در این دیدار که فردین فرتوت نیا،  رئیس اداره هواشناسی بندر مرزی آستارا هم حضور داشت  مطالبی در خصوص فعالیتهای ایستگاه سینوپتیت هواشناسی بیان کرد.