شناسهٔ خبر: 87575 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

واریز کامل آورده اولیه ۵۰۰۰ نفر در طرح اقدام ملی تولید مسکن استان تهران

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: از ۷۳ هزار نفر ثبت‌نام‌کننده طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران، تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ واجد شرایط بوده‌اند که از این میزان نزدیک‌به پنج هزار نفر آورده خود را به‌صورت کامل واریز کرده‌اند.

خلیل محبت خواه، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آخرین شرایط طرح اقدام ملی مسکن استان و واریزی های انجام شده، اظهار داشت: صبح امروز جلسه پیگیری پروژه‌های اقدام ملی تولید مسکن به صورت ویدئوکنفرانس با  حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مدیران کل راه و شهرسازی بنیاد مسکن و نمایندگان بانک‌های استان‌ها برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه توسط آقای محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی، گزارش پروژه‌های در دست اقدام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام را ارائه و آخرین پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها اعلام شد. همچنین بررسی آخرین وضعیت تعیین تکلیف متقاضیان از دیگر گزارش هایی بود که در این جلسه مطرح شد.

محبت‌خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: در گزارشی که در این جلسه اعلام شد، از مجموع متقاضیان اقدام ملی در استان تهران شامل اداره کل راه و شهر سازی تهران، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت عمران شهرهای جدید پرند پردیس و ایوانکی تاکنون چهار هزار و ۸۶۷ نفر آ‌ورده اولیه خود را به صورت کامل واریز  کردند و وزارت راه مکلف به آ‌غاز پروژه برای این متقاضیان است.

وی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی استان تهران عملیات اجرایی پروژه‌ه‌ای اقدام ملی تولید مسکن را علاوه بر تهرانسر در سایت‌های شهریار، رباط کریم، قرچک، اسلام شهر و پاکدشت آغاز کرده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مسکن تهرانسر گفت:‌ در حال حاضر این پروژه پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی دارد و عملیات اجرایی شهرهای استان در مرحله عملیات خاکی است.

محبت‌خواه با بیان اینکه اجرای این پروژه نیاز به همکاری شهرداری‌ها برای صدور پیش پروانه دارد، گفت:‌ نظام مهندسی و شهرداری‌ها باید در اجرای این طرح ملی همراه شوند، این طرح با هدف مشترک خانه دار شدن شهروندان طراحی و اجرایی می شود و حضور همه دستگاه ها الزامی است.