شناسهٔ خبر: 87581 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

ماندگاری هوای سرد تا آخر هفته در کشور/خلیج فارس و دریای عمان مواج است/کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در بیشتر نقاط کشور

بارش برف و باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما در بیشتر مناطق کشور، از ماندگاری هوای سرد تا آخر هفته در اقصانقاط ایران خبر داد و وضعیت جوی کشور را برای سه روز آینده، توضیح داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۸ آذرماه و روزهای آتی اعلام کرد و گفت: در برخی مناطق سواحل‌خزر، شمال‌شرق، هرمزگان، دریای‌عمان، شرق تنگه‌هرمز، جنوب سیستان‌و‌بلوچستان و ارتفاعات کرمان بارش پراکنده، رخ می‌دهد که در ارتفاعات و مناطق سردسیر، بارش‌ها به شکل برف است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: چهارشنبه ۱۹ آذرماه در برخی مناطق غرب دریای‌خزر و شمال‌شرق انتظار تداوم بارش‌ها وجود دارد. پنجشنبه ۲۰ آذرماه نیز در برخی از مناطق شمال‌غرب، سواحل دریای‌خزر، خراسان‌شمالی، دامنه‌های زاگرس، در برخی نقاط کرمان و سیستان‌و‌بلوچستان و برای دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، بارش باران رخ می‌دهد که در ارتفاعات، بارش‌ها به شکل برف است.

گودرزی افزود:  به لحاظ دمایی از امروز تا آخر هفته، شرق و جنوب‌شرق در حدود ۵ تا ۱۰ درجه کاهش دما را دارند که سرمای هوا تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور، ماندگار است.

به گفته وی، آب‌های خلیج‌فارس و تنگه هرمز، از امروز تا پنجشنبه مواج و متلاطم می‌شود. تهران برای امروز، آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، دارد. امروز کمینه دمای تهران صفر درجه سانتیگراد و بیشینه دما به ۷ درجه رسید.