شناسهٔ خبر: 87588 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن خبر داد؛

آسیب سیل به ۱۵۷۰ واحد مسکونی در بوشهر/شهرستان‌های دشتستان، گناوه و دیلم درگیر سیلاب/پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات بازسازی سیل به هیات دولت

عزیزاله مهدیان معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، روند ارزیابی آن بنیاد را در خصوص سیل آذرماه ۹۹ استان بوشهر، اعلام کرد.

عزیزالله مهدیان معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که برای ارزیابی خسارت‌های سیل بوشهر به آن استان سفر کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارزیابی خسارات ناشی از سیل بوشهر را در آذر ۹۹، اعلام کرد.

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در سیل استان بوشهر سه شهرستانِ دشستان به مرکزیت برازجان، شهرستان گناوه و شهرستان دیلم بیشترین آسیب و خسارات را متحمل شدند.

مهدیان ادامه داد: بیشترین خسارت در شهرستان دشتستان در شهر وحدتیه رخ داده است. رودخانه طغیان کرده  و با توجه به اینکه تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در حریم رودخانه ها احداث شدند واحدهای مسکونی این شهر تخریب شدند.

وی ارزیابی خود از میزان تخریب ها در بوشهر را ۶۵۰ واحد احداثی، ۹۲۰ واحد تعمیری و ۱۷۰۰ واحد معیشتی برشمرد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تصریح کرد: با توجه به آنکه میزان خسارت‌ها به واحدها جدی است و همچنین واحدها دچار آسیب فراوانی شده‌اند و به نظر می‌رسد تسهیلاتی که پیش تر تصویب شده و هم اکنون ملاک‌عمل برای پرداخت است، کفاف بازسازی‌ها و تعمیرات واحدهای آسیب دیده را نخواهد داد، پیشنهاد افزایش تسهیلات از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به هیات دولت ارایه شده است.

مهدیان در خصوص سیل خوزستان نیز از برآورد خسارات سیل در آن استان و ارایه آنها به هیات دولت خبر داد و گفت: استان خوزستان نیز برآورد خسارت سیل انجام شده است و با توجه به اینکه از سوی سازمان برنامه و بودجه نیز پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات به واحدهای آسیب دیده سیل خوزستان، ارایه شده است احتمال اینکه هیات دولت با افزایش تسهیلات موافقت کند بسیار بالاست که در جلسه چهارشنبه ۱۹ آذر هیات دولت در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.