شناسهٔ خبر: 87599 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث تقاطع غیرهمسطح سنندج - مریوان ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

سرپرست معاونت ساخت سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان گفت: تکمیل عملیات اجرایی تقاطع غیرهمسطح سنندج - مریوان با هدف تسهیل در تردد خودروها در این جاده ترانزیتی، ۲۵ میلیارد تومان اعتبار دیگرنیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان) ،عرفان مرادی اظهار داشت: این تقاطع (موسوم به سه راهی مریوان) با هدف هدایت ترافیک محور ترانزیتی سنندج - مریوان - مرز رسمی باشماق، کنارگذر شرقی سنندج و عبور و مرور آسان تریدور کریدر شمال - جنوب (کامیاران - سنندج - سقز) احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۴۱ میلیارد تومان اختصاص یافته که تاکنون ۱۶ میلیارد تومان آن در قالب ۲ قرارداد به پیمانکار واگذار شده و از این میزان نیز ۱۰ میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت شده است.

مرادی با بیان اینکه تقاطع غیر همسطح سنندج - مریوان و سنندج به دیواندره به طول ۸.۵ کیلومتر احداث می‌شود، افزود: هم اکنون ۲.۵ کیلومتر از این مسیر احداث و تکمیل شده و بزودی زیر بار ترافیک می‌رود.

وی یادآور شد: زمانبندی اجرای این طرح پایان سال مالی ۱۳۹۹ (تیر ۱۴۰۰) بوده و اکنون به صورت کلی ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ولی اتمام آن نیازمند ۲۵ میلیارد تومان اعتبار است.