شناسهٔ خبر: 87642 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نیاز به بودجه کافی برای تکمیل نهایی پروژه های راه و شهر سازی در جنوب کرمان

جنوب کرمان  جغتایی1 مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان در حاشیه بازدید یک روزه سعید جغتایی رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون سازمان برنامه و بودجه استان کرمان از پروژه های راه و شهر سازی در جنوب کرمان از نیاز این پروژه ها به بودجه کافی برای تکمیل نهایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (جنوب کرمان) محمد ساردویی در حاشیه این بازدید گفت: امروز از بیشتر  پروژه های در دست ساخت در جنوب کرمان با حضور مدیر امور پايش،ارزيابي و اطلاعات مديريت سازمان برنامه و بودجه کشور بازدید شد که قبلا توسط دکتر نوبخت معاون سازمان و مدیریت برنامه و بودجه مورد بررسی قرارگرفته و برای تکمیل این پروژه ها نیاز به بودجه است.

وی اظهار داشت : در این بازدید،مواردی که بیشتر مورد بررسی قرار گرفت مشکلات بودجه ای پروژه ها بود که رئیس محترم امور پايش،ارزيابي و اطلاعات مديريت سازمان برنامه و بودجه  کشور  برای رفع این مشکل قول مساعد داد.

وی در توضیح عملیات اجرایی این طرحها افزود: احداث قطعه یک باند دوم محور جیرفت – فاریاب به طول  14.5 کیلومتر حدفاصل خروجی شهر بلوک به سمت فاریاب و پل دوم جنگل آباد به طول کلی 196 متر در محور مواصلاتی جیرفت – کهنوج عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

ساردویی  یکی راههای مواصلاتی مهم جنوب کرمان از محور بهادر اباد – رودبار – ایرانشهر نام برد و اظهار داشت : قطعه 3 از باند دوم رودبار – ایرانشهر به طول360کیلومترکه  165 کیلومتر از این محور در حوزه جنوب استان کرمان قرار دارد و تا کنون قطعه یک بطول 5 کیلومتر بصورت چهار خطه در حال بهره برداری و قطعه 2 بطول 5 کیلومتر در دست اجرا می باشد و آغاز عملیات اجرایی قطعه 3 بطول  13 کیلومتر به پیمانکار واگذار شده است.

وی در خصوص  محور جیرفت  - سه راهی بم  ادامه داد : طول کل مسیری که  از این بزرگراه جیرفت – سه راهی بم در حوزه استحفاظی این اداره کل قرار دارد ۴۸ کیلومتر می باشد  که  ۳۱ کیلو متر از آن با اعتباری به مبلغ   ۷۵۰ میلیارد  ریال  تا کنون  به بهره برداری رسیده و 17 کیلومتر از آن در حال ساخت است.

در ادامه این بازدید سعید جغتایی رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه از ساختمانهای روستایی که توسط بنیاد  مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال ساخت می باشد بازدید کرد.

سعید جغتایی رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور در این بازدید ضمن قدر دانی از  مجموعه راه و شهر سازی جنوب کرمان جهت پیگیری مصوبات موثر برای توسعه منطقه جنوب کرمان گفت : ما نیز در سازمان برنامه و بودجه کشور با تمام توان از اجرایی شدن این پروژه ها حمایت می کنیم و تا نهایی شدن  روند اجرایی طرحها و پروژه ها در کنار راه و شهر سازی جنوب کرمان خواهیم بود.