شناسهٔ خبر: 87669 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد

ظرفیت بالقوه گردشگری و توریست‌‌‌درمانی راه‌‌‌آهن خواف-هرات/ احیای جاده ابریشم از طریق مسیر ریلی بین دو کشور

افتتاح راه آهن خواف-هرات استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود ظرفیت بالقوه گردشگری و توریست درمانی در راه آهن خواف – هرات، اظهار کرد: جابه‌جایی مسافر در این مسیر ریلی،  اثرات مثبتی برای استان خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی، ضمن برشمردن دستاوردهای این مسیر ریلی برای مردم دو کشور ایران و افغانستان، اظهار کرد: در این مسیری که ایجاد شده، هم بحث حمل کالا و هم بحث جابه‌جایی مسافر مطرح است.

وی افزود: خط ریلی ایران افغانستان حدود ۶ میلیون تن ظرفیت باری داشته و ظرفیت جابه‌جایی بیش از یک میلیون مسافر را دارد که قاعدتا در حوزه گردشگری و توریست درمانی در سطح استان اثرات مثبتی به دنبال خواهد داشت.

معتمدیان خاطرنشان کرد: مسیر ریلی خواف – هرات کشور ما را از طریق خط ریلی به کشورهای آسیایی مرکزی متصل کرده و جاده ابریشم را از طریق ریل احیا خواهد کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: با افتتاح و راه‌اندازی این مسیر ریلی، قطعا بار این مرز زمینی سبک‌تر شده و شاهد روان‌سازی مرز دوغارون نیز خواهیم بود و در نتیجه سرعت مبادلات تجاری افزایش پیدا خواهد کرد.