شناسهٔ خبر: 87682 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قروین:

انبوه سازان و‌ سازمان‌ نظام مهندسی؛ کارگزاران جدید سایت‌های مسکن استان قزوین

WhatsApp Image 2020-12-09 at 20_21_40.jpeg مدیرکل راه و شهرسازی استان قروین گفت: با موافقت وزیر راه‌ و‌ شهرسازی، اختیارات کارگزاری که راهبری پروژه‌‌های تولید مسکن را به نمایندگی از دولت انجام دهد، به دو مجموعه انبوه‌‌سازان و‌ سازمان‌ نظام مهندسی واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری اداره کل راه و‌ شهرسازی(قزوین)، ابراهیم مبارک‌قدم در جلسه شورای مسکن استان قزوین در رابطه با ظرفیت موجود در سایت‌های مسکن این استان گفت: طی جلسه با معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌ و شهرسازی اعلام شد که ظرفیت مناسبی برای ثبت‌‌‌نام‌ جدید مسکن در استان قزوین داریم.

وی افزود افزود: در سفر محمودزاده به استان‌ قزوین موضوع انتخاب کارگزاری که راهبری پروژه را به نمایندگی از دولت انجام دهد مطرح شد و با موافقت وزیر راه‌ و‌ شهرسازی، این اختیارات‌ به دو مجموعه انبوه سازان و‌ سازمان‌ نظام مهندسی واگذار شد. 

 مبارک‌قدم اضافه کرد: ظرفیت ساخت مسکنی که در اختیار بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است، تکمیل است؛ اما سازمان انبوه سازان و سازمان نظام مهندسی چنین ظرفیتی را دارا هستند.

وی بیان‌داشت: اداره کل راه و‌ شهرسازی یک سایت در اختیار این دو مجموعه می‌گذارد با این عنوان که انجمن انبوه سازان به عنوان کارگزار از ظرفیت انبوه سازان به عنوان سازنده استفاده کند.

مدیرکل راه و شهرسازی افزود: همچنین مدیریت پروژه را سازمان نظام مهندسی بر عهده خواهد داشت تا به عنوان نماینده دولت امورات اجرای پروژه را راهبری کند.

مبارک قدم افزود: برای کارگزار  ۱۳۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن که به صورت سه طبقه بدون پیلوت و تامین پارکینگ در محوطه قطعه طراحی شده اند، سه شرکت عمرانی انتخاب شدند که بر اساس امتیازاتی که آورده بودند شرکت آرش آرمه ۶۰۰ واحد، نیک پی  ۴۰۰ واحد و کاوش ابنیه ۳۰۰ واحد در نظر گرفته شده و محل سایتها نیز مشخص شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی افزود: یک سایت دیگر نیز وجود دارد که در حال طراحی است و همچنین با توجه به ۲۵۰ هکتاری که در کمیسیون  ماده ۵ مصوب شد و مراحل آن‌ طی شد، هم اکنون آماده   واگذاری به تعاونی‌‌‌های مختلف مسکن است.
 
مبارک قدم گفت: مقرر شد تا پایان آذر ماه باقی  ثبت نامی های جدید تعیین تکلیف شده و تایید نهایی انجام شود.

وی بیان داشت: ظرفیت زمین مازاد استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار می‌باشد و اگر ثبت نامی انجام‌ بشود در مهرگان و الوند و محدیه و قزوین به مرکزیت مهرگان می‌توانیم زمین تامین نماییم.