شناسهٔ خبر: 87744 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

فصل عمران و توسعه اصفهان در راه است/ ۱۰ پروژه راهسازی در استان اصفهان به زودی افتتاح می‌شود

قاری قران اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از پیشرفت قابل توجه ۱۰ پروژه عمرانی استان و بهره برداری از این پروژه ها در کمتر از دو ماه دیگر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در کمتر از دو ماه دیگر شاهد بهره‌برداری از ۱۰ پروژه حوزه مهندسی و ساخت این اداره کل خواهیم بود اظهار کرد: برای بهره برداری از این پروژه ها ۵۰۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.  

وی با اعلام این خبر گفت: پروژه های قابل افتتاح و بهره‌برداری مربوط به شهرستان‌های اصفهان، دهاقان، بویین و میاندشت، چادگان، لنجان، فلاورجان، نایین و مبارکه است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن تشریح این پروژه ها، در خصوص پروژه تقاطع غیر همسطح شهر گلخانه‌های ایران (گلشن)، اذعان داشت؛ با توجه به حجم ترافیک، شرایط اجتماعی‌سیاسی، تعدد رفت‌وآمد، نیاز به راه دسترسی در ورودی و خروجی شهر این پروژه مورد بررسی قرار گرفت و به مرحله اجرا درآمد.  

وی با بیان اینکه اعتبارات این طرح از محل منابع ملی اختصاص یافته است. افزود: احداث دو دستگاه زیر گذر ۸ متری به همراه ۳.۵ کیلومتر راهسازی از شاخصه‌های این پروژه به شمار می‌رود.  

قاری‌قرآن با اشاره به اینکه احداث باند دوم محور مبارکه ـ بروجن با نگاهی ویژه و با سرعت مطلوب در دست اقدام است. گفت:محور مبارکه-مجلسی-بروجن به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر بعنوان یکی از اصلی ترین راه های مواصلاتی و شریانی استان اصفهان با استان های جنوبی کشور است که ۴۱ کیلومتر از این محور در حوزه راه‌های استان اصفهان واقع شده و این اداره کل بمنظور ارتقاء سطح کیفی، حذف نقاط حادثه‌خیز و تصادفات رخ به رخ، چهار خطه نمودن مسیر را در دستور کار قرارداده است.  

وی افزود: طی سنوات گذشته حدود ۱۵ کیلومتر از این پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۹ میلیارد ریال به صورت چهار خطه احداث و مورد بهره برداری قرارگرفته است. و به لطف خدا ۶ کیلومتر دیگر این محور با اعتبار هزینه شده ۱۶۸ میلیارد ریال به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اعلام اینکه باند دوم محور افوس- بویین‌ ومیاندشت در انتظار بهره‌برداری است گفت: این پروژه به طول ۳.۵ کیلومتر و با ۳۷ میلیارد ریال اعتبار استانی هزینه شده به پایان رسیده است.  

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باند دوم محور اژیه - سه راهی سیان، باند دوم چادگان–‌تیران، محور رزوه – چادگان، تقاطع غیر همسطح کلیشاد، تقاطع و راههای دسترسی به پل چرمهین-زمان آباد، زیرگذر مسکن مهر نائین و راههای دسترسی به پل همچنین تکمیل ساختمان فرمانداری اصفهان از دیگر پروژه‌های راهسازی این اداره کل است که عملیات اجرایی آن با سرعت صورت گرفته و بزودی به بهره‌برداری می‌رسند.