شناسهٔ خبر: 87786 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام تبریک رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به مناسبت هفته پژوهش و فناوری

پيام رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور به مناسبت هفته پژوهش و فناوری پیامی صادر کرد .

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي ،  مهدی رهنما  رئیس  پژوهشگاه هواشناسي و علوم جو كشور به مناسبت هفته پژوهش و فناوری که با عنوان " پژوهش و فناوری در خدمت رونق تولید " نامگذاری شده پیامی صادر کرد . متن این پیام بدین شرح است : 

به نام خداوند نور و دانایی   

پژوهش در هر موضوعی به واقع کوششی برای یافتن بهترین راهکارهای ممکن جهت حل مشکلات موجود در عرصه های مختلف زندگی است و بعنوان یک امر علمی ، هوشیارانه و کاوشی سخت کوشانه و خلاق با هدف کشف واقعیت های نو برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور شناخته می شود و فعالیت های پژوهشی از شاخص های اصلی توسعه و پیشرفت هر کشوری به حساب می آید که چراغ علم و دانایی را در جامعه روشن نگاه می دارد .

امروز ایران اسلامی با اتکاء به پیشرفت های علمی مبتنی بر کار پژوهشی متخصصان ، دانشمندان و دانش پژوهان جوان و متعهد خود توانسته است تا در عرصه های متعددی به الگویی مناسب در بین کشورهای منطقه و جهان اسلام در زمینه پژوهش و تحقیق تبدیل شود . حمایت و پشتیبانی از پژوهشگران ، اولویت بندی پژوهش های انجام شده در راستای نیازهای توسعه ای کشور از نکاتی است که می تواند ما را به اهدافمان در توسعه فعالیتهای پژوهشی نزدیک نماید .

اینجانب هفته پژوهش و فن آوری را به پژوهشگران و اندیشمندان و فن آوران گرانقدر در عرصه های مختلف علمی و تحقیقاتی تبریک گفته و مراتب قدردانی و سپاس خود را از زحمات وافر همه پژوهشگران ، نهادها و دست اندرکاران امر پژوهش و فن آوری ابراز می دارم . از پیشگاه احدیت می خواهم با تابش نور دانش ، آگاهی و هدایت همیشگی خود ، دل ها و اندیشه های ما را به هم نزدیک و در ساختن و آبادانی ایران اسلامی نقش موثری ایفا نمائیم .

 

                                                                                                         مهدی رهنما

                                                                                   رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور