شناسهٔ خبر: 87807 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان:

۲۳۰ کیلومتر از راه های استان اصفهان آسفالت شد/ آمادگی ۱۰۲ اکیپ عملیاتی برای راهداری زمستانی

نشست خبری مهندس خضری اصفهان.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: ۲۳۰ کیلومتر از راه های اصلی و شریانی  استان اصفهان در سال جاری آسفالت گرم شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، فرزاد دادخواه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته حمل ونقل، رانندگان و راهداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری با وجود محدودیت های شدید منابع مالی پروژه های بسیار خوبی در استان اجرا شد.

وی در خصوص ترمیم رویه آسفالت راه های استان اصفهان تصریح کرد: در سال گذشته اعلام کردیم بالغ بر ۸۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی و اصلی استان دارای خرابی شدید است و مقاطعی هم دارای خرابی متوسط است که در صورت عدم رسیدگی تبدیل به خرابی شدید می‌شود؛ بنابراین در سال جاری علی‌رغم تمام مشکلات موجود بیش از ۲۳۰ کیلومتر روکش راه‌های شریانی انجام شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به استفاده از روش های نوین و حفاظتی برای ترمیم روکش آسفالت راه های استان اصفهان، افزود: در حال حاضر ۵۷۰ کیلومتر از راه های استان اصفهان دارای خرابی متوسط بوده که برای ترمیم آن به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، و محدودیت های منابع مالی ما را به استفاده از روش های کم هزینه تر مانند آسفالت های حفاظتی سوق داده است.

وی افزود:  با افزایش قیمت‌ها اکنون هر کیلومتر روکش آسفالت با لکه‌گیری جزئی بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان و تأمین روشنایی نیز بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان در خصوص اقدامات انجام شده برای حذف نقاط پرحادثه اظهار کرد: تاکنون ۱۰۹ نقطه حادثه‌خیز در استان اصفهان شناسایی شده است که ۶۷ مورد از ان مصوب کشوری بوده و مابقی توسط استان شناسایی شده است.

وی با اشاره به اولویت های شناسایی شده برای رفع این نقاط گفت:  با تلاش های انجام شده ۵۰ نقطه از نقاط مصوب کشوری رفع شده و برنامه ریزی برای نقاط باقی مانده ادامه دارد.

دادخواه گفت: از اواسط آبان ماه استقرار ۵۰ درصدی و از ابتدای آذر ماه استقرار ۱۰۰ درصدی نیروهای راهداری جهت راهداری زمستانه  انجام گرفته است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان، افزود: در طرح راهداری زمستانه امسال، ۵۵۰ دستگاه ماشین آلات، ۷۵۰ نفر پرسنل راهدار در قالب ۱۰۲ اکیپ راهداری به صورت دائم و موقت در تمام راه های استان مستقر هستند، همچنین بیش از ۱۰ هزار تن نمک و ۳۰ هزار تن شن برای زمستان امسال تامین شده است.