شناسهٔ خبر: 87808 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فعالان عرصه حمل و نقل مدافعان چرخه اقتصاد هستند

58.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیـل گفت:در این ایام کرونایی فعالان عرصه حمل و نقل باتلاش شبانه روزی مدافعان چرخه اقتصاد هستند. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیـل)، کلیم اله وثوقی که در برنامه زنده رادیو ساعتی بمناسبت هفته حمل ونقل، رانندگان و راهداری سخن می گفت با قدردانی از تلاش های شبانه روزی کادر درمان در خدمت به مردم و مبارزه با ویروس منحوس کرونا افزود: در این روزهای کرونایی که پناهگاه و مامنی بهتر از خانه نیست هدایت گران حمل و نقل که فعالان عرصه اقتصاد هستند که در کنار مدافعان سلامت شبانه روز حضور فعال دارند تا به واسطه حرکت چرخ های ناوگان باری، مایحتاج ضروری مردم عزیز را تامین و نیاز بهداشتی و حیاتی مراکز درمانی و... به سرعت فراهم می‌کنند در حقیقت اگر کادر درمانی مدافعان سلامت هستند دست اندرکاران حمل و نقل هم مدافعان چرخه اقتصاد هستند. 

عضو شورای اداری استان اردبیـل با تبریک هفته حمل ونقل،رانندگان و راهداری تصریح کرد:با فرمان حضرت امام(ره) برای تخلیه كالاهای اساسی از بنادر كشور در ۲۶ آذر ماه ۶۲ این روز در تاریخ كشور و دوران دفاع مقدس ماندگار شد و در راستای گرامیداشت این حماسه بزرگ که رانندگان و کامیونداران به فرمان حضرت امام لبیک گفتند، روز حمل و نقل و رانندگان درسال ۷۶ به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسید. 

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیـل گفت: در آن ایام ۱۰۶ كشتی بزرگ تجاری فقط در بندر شهید رجایی در نوبت تخلیه بودند و با فرمان امام (ره)، حماسه آفرینی رانندگان حمل و نقل جاده ای آغاز شد به طوری كه در مدت ۲۲ روز تمام كشتی های این بندر تخلیه شدند. 

عضو شورای ترافیک استان اردبیـل افزود: با تلاش رانندگان سخت کوش و فعالان بخش حمل ونقل ۲ میلیون و ۹۴۸ هزار تن کالا در استان اردبیل جابه‌جا شده و در ۸ ماه گذشته نیز ۲۰۷ هزارو ۵۸۰ برگ بارنامه صادر شده است.

وثوقی فعالیت ۸۷ شرکت حمل و نقل کالا با ۷ هزارو ۸۰۰ دستگاه ناوگان باری و ۱۱ هزارو ۴۰۰ راننده پرتلاش در بخش حمل و نقل را خاطرنشان کرد و گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا کلیه اقدامات لازم و پروتکل های بهداشتی به شرکت های حمل ونقل کالا و مسافر ابلاغ شده و فاصله گذاری اجتماعی نیز رعایت می شود. 

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیـل افزود: با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا بلیط مسافران اتوبوس ها پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آنها صادر می شود که از اواخر آبان ماه ۹۹ برای ۱۰۴ هزار نفر مسافر این تست ها انجام و از این میزان، تست کرونای ۳۸ نفر مثبت اعلام شد و از ارائه خدمات حمل ونقلی به آنان خودداری بعمل آمد. 

وی از افزایش ۲۰ درصدی خرید بلیط اینترنتی ناوگان حمل ونقل عمومی مسافری استان اردبیل در ایام کرونایی خبر داد و گفت: جهت حفظ دستورالعمل های بهداشتی و رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی شرکت های حمل و نقل مسافری به خریداران بلیط از طریق اینترنت ۲۰ الی ۲۵ تخفیف ارائه می کنند.