شناسهٔ خبر: 87825 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد

تبریک روز حمل‌ونقل به تلاشگران صنعت هوانوردی از سوی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها/ نبض توسعه اقتصادی در دستان ارزشمند فعالان عرصه حمل‌ونقل

سیاوش امیرمکری مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران با بيان اينکه حمل و نقل به عنوان يکی از مولفه‌های اساسی رشد و توسعه کشورها در جهان رقابتی امروز قلمداد می‌شود، ۲۶ آذر روز حمل و نقل را به تمامی دست‌اندرکاران اين عرصه تبريک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سياوش اميرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران طی اطلاعیه‌ای، روز حمل‌ونقل (26 آذر) را به تمامی فعالان این صنعت به ویژه تلاش‌گران صنعت هوانوردی تبریک گفت.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«در هزاره سوم که پايه و اساس فعاليت‌ها بر مبناي سرعت مبتني بر استفاده از علم شکل گرفته است، حمل و نقل به عنوان يکي از مولفه‌هاي اساسي رشد و توسعه کشورها در جهان رقابتي امروز قلمداد مي‌شود و به همين دليل نيز صنعت حمل و نقل، درصد عمده‌اي از توليد ناخالص داخلي هر کشور را به خود اختصاص داده است، زيرا نبض توسعه اقتصادي و پويايي افراد در دستان ارزشمند فعالان عرصه حمل و نقل حرکت مي‌کند و به واسطه تلاش و خدمات شبانه روزي و بي وقفه دست اندرکاران اين بخش، فصلي درخشان را در تاريخ توسعه روزافزون کشور شاهد مي‌باشيم که بي‌ترديد اين نقش، همچنان بي‌بديل و حائز اهميت است.

اينک فرصت مناسبي است که از طرف خود و همکارانم در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران، روز ۲۶ آذرماه (روز حمل و نقل) را گرامي داشته و اين روز را به تمامي دست‌اندرکاران عرصه حمل و نقل تبريک و تهنيت عرض نموده و ضمن اداي احترام به اين عزيزان خدوم، اهتمام و تلاش آنان در راه رسيدن به توسعه پايدار در بخش حمل و نقل که در گرو همکاري و مساعي تلاشگران اين عرصه مي‌باشد را ارج مي‌نهم. موفقيت روزافزون شما را از خداوند متعال خواستارم."
گفتنی است که در تاریخ تحولات صنعت حمل و نقل در کشور، روزهای سرنوشت سازی بوده اند که نقشی تعیین کننده در انسجام شبکه حمل و نقل داشته اند و ۲۶ آذرماه سال ۱۳۶۱، از شمار چنین روزهایی است. در این روز و در بحبوحه جنگ تحمیلی، حدود یکصد کشتی حامل کالا در بنادر جنوبی کشور، در انتظار تخلیه بار بود و بروز بحران ناشی از اتمام ذخیره کالاهای اساسی در کشور، تهدید کشتی های منتظر از سوی عراق و نیز شمول بیمه های جنگی، نگرانی هایی را برای مسئولان فراهم آورده بود. در همین روزها، رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی رحمه الله در پیامی تاریخی، کامیونداران کشور را به مشارکت در تخلیه هر چه سریع تر کشتی ها فراخواندند.

به دنبال فرمان تاریخی حضرت امام خمینی رحمه الله مبنی بر تخلیه کشتی های منتظر در بندرهای جنوبی کشور، ایران زمین شاهد بسیج عمومی کامیون داران گردید و صحنه های کم نظیری از فداکاری، ایثار و تلاش شبانه روزی به ثبت رسید و این روز را در تاریخ کشور در یادها ماندگار ساخت. پانزده سال پس از زمان صدور فرمان حضرت امام رحمه الله، به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و در جهت آگاهی اقشار مختلف مردم از نقش و جایگاه والای شبکه گسترده حمل و نقل کشوری، در سال ۱۳۷۶ از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، ۲۶ آذر به عنوان «روز حمل و نقل» شناخته شد.