شناسهٔ خبر: 87844 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در پیامی به‌مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل تاکید کرد

تکرار حضور حماسی سال ۶۲ رانندگان در دوران کرونا/ لزوم داشتن حمل و نقلی پیشرفته، کارآمد و اثرگذار با جذابیت رقابت

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکرار حضور حماسی رانندگان در سال ۶۲ در دوران کرونا و قدردانی از رانندگان، به مناسبت هفته حمل و نقل بر لزوم یک حمل و نقل پیشرفته، کارآمد و اثرگذار و همچنین جذاب برای رقابت در همه مدهای حمل و نقلی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در پیامی به مناسبت هفته حمل و نقل ضمن قدردانی از زحمتکشان در این عرصه، این روز را به همه فعالان در حوزه های مختلف حمل و نقلی تبریک گفت.
در متن پیام وزیر راه و شهرسازی آمده است: «۲۶ آذر یادآور حماسه بزرگی است که رانندگان عزیز کشور با گوش دادن به ندا و فرمان حضرت امام (ره) و لبیک گفتن، آن را آفریدند. رانندگانی که با حضور متعهدانه و مومنانه خودشان در بنادر کشور توانستند یک ثبت تاریخی را برای حضور غیرتمندانه‌شان بابت تخلیه کالاهای اساسی از بنادر انجام دهند.

این روز را به عزیزان راننده و شرکت‌های حمل و نقل و دست اندکاران حوزه حمل و نقل تهنیت و به خانواده این عزیزان تبریک ویژه که بیشتر اوقات از پدر خانواده دور هستند و مسئولیت را به تنهایی برعهده می‌گیرد تا این عزیزان بتوانند با خیال راحت و آرامش به جامعه خودشان خدمت کنند. خدمتی ماندگار که شریان حیاتی یک کشور است تا جابه‌جایی بار و مسافر را به اقصی نقاط محقق کنند.  

موضوع حائز اهمیت این است که حماسه رانندگان در سال ۱۳۶۲ در انتقال کالاهای اساسی از بنادر در دوره کرونا نیز مجدد تکرار شد و شاهد این حضور حماسی بودیم و در این شرایط سخت کرونایی یک لحظه عزیزان راننده، شرکت‌ها و کل جامعه حمل و نقل کشور آرامش نداشتند. حضوری متعهدانه و مومنانه که همچنان در حال انجام است تا اجازه داده نشود هیچگونه خللی در تدارکات کالای اساسی و مایحتاج مردم، کارخانه‌ها و معادن کشور به وجود آید.

در این زمینه همچنین به مناسبت هفته حمل و نقل، جا دارد، تبریک و خداقوتی به همه عزیزان این جامعه در بخش‌های هوایی، ریلی و دریایی داشته باشیم. امیدواریم همواره با تسهیل‌گری و توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن سازوکارهای پیشرفت بتوانیم یک حمل و نقل پیشرفته، کارآمد و اثرگذار و همچنین جذاب برای رقابت در همه مدهای حمل و نقلی را برای مردم عزیز کشورمان فراهم کرده تا به این شکل سهم بزرگی در شکوفایی اقتصاد ملی ایفا کنیم.