شناسهٔ خبر: 87850 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با تبریک روز حمل ونقل

روحانی: بخش حمل و نقل با همه وجود آمدند

روحانی رییس‌جمهور رییس‌جمهوری اظهار داشت: کامیون‌داران، بخش حمل و نقل، ریل و ... با همه وجود آمدند و برای کشور تلاش کردند و نگذاشتند باری در سامانه‌ها و در بنادر و روی کشتی باقی بماند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از دولت، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، روز چهارشنبه، ۲۶ آذرماه در جلسه هیات دولت  با یادآوری روز حمل و نقل و اهمیت‌ آن گفت: امسال در شرایط کرونا حتی در ماه‌های اولیه و حتی در اسفند و فروردین که شرایط ما بسیار سخت بود، کامیون‌داران، بخش حمل و نقل، ریل و ... با همه وجود آمدند و برای کشور تلاش کردند و نگذاشتند باری در سامانه‌ها و در بنادر و روی کشتی باقی بماند.

روحانی گفت: اگر حمل و نقل ریلی را در ۸ ماهه اول امسال نسبت‌به سال گذشته مقایسه کنیم، حمل و نقل کامیون ۷ درصد و حمل و نقل ریل ۸ درصد افزایش داشته است. این نشان می‌دهد که حتی در شرایط کرونا کامیون‌داران عزیز ما و همه کسانی که در حمل و نقل نقش دارند کار بسیار ارزشمندی انجام دادند و ما در برابر عزیزانی که در سرما و در گرما، هزارها کیلومتر شب و روز مسیرها را طی می‌کنند، برای اینکه کالا را به دست مردم برسانند، تواضع می‌کنیم.

ما در برابر عزیزانی که در سرما و در گرما، هزارها کیلومتر شب و روز مسیرها را طی می‌کنند، برای اینکه کالا را به دست مردم برسانند، تواضع می‌کنیم

وی با بیان اینکه دولت در طول ۷ سال و چند ماه، کار بزرگی در بخش حمل و نقل انجام داده است، خاطرنشان کرد: مردم شاهد هستند و می‌دانند ما در بخش ریل، یک‌هزار و ۸۲۹ کیلومتر به ریل کشور اضافه کردیم و این ریل کشور ۹ هزار و ۲۰۰ کیلومتر رسیده است

رییس‌جمهوری گفت: وزیر راه و شهرسازی به ما قول داده که تا پایان دولت، ریل ما به ۱۴ هزار کیلومتر برسد و این بسیار ارزشمند است که خطوط ریلی در طول این مدتی که در دوره تحریم و جنگ اقتصادی هم بودیم، ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

روحانی با بیان اینکه در زمینه راه، فرودگاه و بنادر حرکت‌های بسیار خوبی صورت گرفته است، اظهارداشت:  ظرفیت بنادر ما ۳۶ درصد افزوده شده و در مسیر راه، بزرگراه و آزادراه و روستایی و شهری هم ۱۰ هزار کیلومتر به راه‌ها افزوده شده است.

وی با اشاره با آمار سازمان برنامه و بودجه در فعالیت‌های عمرانی یادآور شد: امسال علی‌رغم کرونا، تحریم و جنگ اقتصادی، اگر نیمه آذر امسال را با نیمه آذر سال‌گذشته حساب کنیم، سال گذشته در این مدت ۳۵ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی کشور پرداخت کرده بودیم و امسال ۵۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد یعنی ۶۲ درصد بیش از سال‌گذشته در بودجه‌های عمرانی پرداخت کردیم.

رییس جمهوری افزود: وقتی ما بحث جهش تولید را مطرح می‌کنیم، یکی از علامت‌های آن در همین بخش عمرانی است که می‌بینید حرکت خوبی در کشور در این زمینه انجام گرفت. توانمندتر و قدرتمندتر از همیشه هستیم.

 

در زمینه راه، فرودگاه و بنادر حرکت‌های بسیار خوبی صورت گرفته است؛ ظرفیت بنادر ما ۳۶ درصد افزوده شده و در مسیر راه، بزرگراه، آزادراه و روستایی و شهری هم ۱۰ هزار کیلومتر به راه‌ها افزوده شده است.رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه امروز نه در ریل، نه در فرودگاه و نه در بنادر شرایط متفاوت از دیروز است، یادآور شد: قدرت ما با آن روز قابل مقایسه نیست. امروز قدرت دفاعی و پدافندی با سال ۲۰۱۵ قابل مقایسه نیست. مدرن‌ترین سیستم پدافندی را داریم. بهترین ناوچه‌ها را داریم. بهترین سیستم موشکی را داریم. در هسته‌ای هم قدرت ما فرق کرده است.

به گفته روحانی، آن روز یکی، دو نوع سانتریفیوژ داشتیم یعنی IR۱ و IR۲ اما امروز IR۸ و IR۶ را داریم. امروز توانمندتر و قدرتمندتر از همیشه هستیم. آن روز وقتی آمریکا در سازمان ملل حرف می‌زد، اتفاق آرا پشت سرش بود؛ اما امروز منزوی بود و هر کجا رفت، تنها بود و ناچار شد با یک جزیره کوچولو متحد شود.

وی با بیان اینکه در این سه سال نشان دادیم هیچ فشاری مردم ما را نمی‌شکند، عنوان کرد: هیچ قدرتی نمی‌تواند ما را از مسیرمان جدا کند. در عین حال که قدرتمندتریم و دنیا فهمیده ایران روی پا خود ایستاده و هیچ فشاری آن را نمی‌شکند اما اگر ۱+۵ به کل تعهداتش برگردد، ما هم در همان ساعت به کل تعهداتمان برمی‌گردیم.