شناسهٔ خبر: 87854 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته حمل و نقل برگزار شد

آئین نکوداشت روز حمل‌و‌نقل در سازمان راهداری با حضور وزیر راه و شهرسازی/ مراسم رونمایی از سه طرح ملّی در عرصه حمل‌ونقل

برگزاری آیین نکوداشت صنعت حمل و نقل در سازمان راهداری با حضور وزیر راه و شهرسازی با حضور وزیر راه و شهرسازی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، ضمن نکوداشت روز حمل‌ونقل، از سه طرح ملّی در این عرصه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۲۶ آذر، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با حضور در سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای به اتفاق عبدالهاشم حسن نیا، رئیس این سازمان و با همراهی دیگر معاونان و مدیران، آئین نکوداشت روز حمل‌ونقل  را برگزار کردند.

طی این مراسم، همچنین از سه طرح ملّی در حوزه حمل‌ونقل شامل «بهره برداری از ۲ شرکت حمل‌ونقل بزرگ مقیاس هوشمند جاده‌ای کالا»، «سند نقشه راه معماری سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند» و «نمایشگاه آنلاین نخستین رویداد تخصصی راهداری» رونمایی شد و با دستور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

در این مراسم، اسلامی ضمن تقدیر از طرح‌های ملّی ارایه شده، بر نقش و جایگاه پژوهش در حوزه حمل‌ونقل تاکید کرد و گفت: هر گونه شکوفایی، رشد و پیشرفت در کشوری مانند ایران که دارای نیروی عظیم انسانی فاخر و با استعداد جوان است، از طریق پژوهش انجام می‌شود و این موضوع یک امر ضروری و الزامی است و آحاد جامعه نیز غیرتمندانه به آن اهمیت می‌دهند و در این راستا تلاش می‌نمایند.

وی اظهار کرد: به خاطر داشته باشیم که حوزه حمل‌ونقل دریایی، جاده‌ای، ریلی و هوایی عموما نقش کشنده و پیشران را در کشور داشته و برای دستیابی به علوم و فناوری‌های نوین در این عرصه بسیار تلاش می شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون پیشرفت‌هایی که در این حوزه مشاهده می‌شود، عمدتا در نتیجه کشش تقاضاهایی است که برای پیشرفت بوجود آمده و این وزارتخانه از این منظر نقش کلیدی و حساسی را به عهده دارد.

اسلامی عنوان کرد: ما به موضوع تقاضا اهتمام داریم و امروزه تمامی سازمان‌های ما به سمت هوشمندسازی و ایجاد سازمان هوشمند حرکت می‌کنند تا تقاضایی که برای آن ایجاد می‌شود، بر مبنای فناوری هوشمند باشد.

وی با تقدیر از تلاش مجموعه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در هوشمندسازی فعالیت‌ مجموعه‌های خود، اظهار کرد: سازمان راهداری در رابطه با فرآیندهای تحرک، زیر ساخت‌های حرکت، عوامل انسانی و تنظیم مقررات که باعث حرکت ایمن و پیشرفت می‌شود، سهم به سزایی دارد و ما در وزارت راه و شهرسازی به آن به عنوان یک اصل توجه می‌کنیم.