شناسهٔ خبر: 87861 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی دولت با تبریک روز حمل و نقل:

بیش از ۱۰۰۰۰ کیلومتر انواع راه در دولت تدبیر و امید احداث شد

علی ربیعی سخنگوی دولت سخنگوی دولت با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تا کنون بیش از ۱۰.۰۰۰ کیلومتر انواع راه احداث شده است، از رشد  ۳۶ درصدی ظرفیت اسمی بنادر تجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از دولت، علی ربیعی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات وزیران ضمن تبریک روز ملی حمل و نقل به همه کارکنان و رانندگان شهری، بین شهری، جاده‌ای و بین‌المللی گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تا کنون بیش از 10 هزار کیلومتر انواع راه شامل آزادراه، بزرگراه، اصلی و روستایی و هزار و ۸۲۹ کیلومتر خطوط ریلی به بهره‌‌برداری رسیده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: ظرفیت اسمی بنادر تجاری با رشد ۳۶ درصدی تا ۲۴۶ میلیون تن افزایش یافته است. با تکمیل طرح‌های توسعه فرودگاهی کشور ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر تا پایان دولت دوازدهم با رشد ۱۶درصدی به ۷۰ میلیون مسافر افزایش خواهد یافت.

ربیعی گفت: در طول ۹ماه گذشته با توجه به ضرورت حفظ جریان توزیع کالا در کشور و اطمینان از دسترسی تمام استان‌ها به کالاهای اساسی و تجهیزات مورد نیاز بخش صنعت و درمان و سلامت کشور موضوع نظام حمل و نقل شهری و ایجاد امکان فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس‌رانی شهری در چندین جلسه اقتصادی دولت بررسی شد و نهایتا در ستاد ملی کرونا با فروش نفت خام و میعانات گازی به غیر از ظرفیت بودجه سال ۹۹، تصمیم به تامین ۵ هزار اتوبوس با رعایت اولویت ساخت داخل موافقت شد.