شناسهٔ خبر: 87889 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه وشهرسازی:

آسفالت بیش از ۸۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در دو سال گذشته/ ترافیک عبوری و توجیه اقتصادی، ملاک توسعه شبکه آزادراهی و بزرگراهی/ وارث بدهی ۳۰۰۰ میلیاردی راه‌ روستایی هستم

افتتاح و آغاز به ساخت چندین پروژه جاده ای با حضور وزیر راه شهرسازی در استان خوزستان وزیر راه و شهرسازی گفت: در قالب طرح ملی ابرار یک و ابرار دو، بیش از هشت هزار کیلومتر راه روستایی در دو سال گذشته در کشور آسفالت شده که گامی بسیار بزرگ برای کشور است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر یک‌‌روزه خود به استان خوزستان پس از افتتاح پروژه‌‌های فرودگاه بین‌‌المللی سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز به ارزش دو هزار میلیارد ریال با سفر به دیگر مناطق این استان، چندین پروژه دیگر را افتتاح کرد و عملیات اجرایی تعدادی دیگر از طرح‌های عمرانی نیز با حضور وی آغاز شد.

در سفر وزیر راه و شهرسازی که با همراهی استاندار و نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی انجام شد، پل‌‌های دیلم شعیبیه و شور عقیلی در شهرستان گتوند با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال افتتاح شد. همچنین عملیات اجرایی پروژه پل گرگ در محور اهواز-شوشتر با حضور اسلامی آغاز شد؛ برای ساخت این پل ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

حضور در سایت بیمارستان در حال ساخت خاتم‌الانبیاء شوشتر و بازدید از مراحل تکمیل این مجموعه از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان خوزستان بود. او در جریان بازدید از این بیمارستان با اشاره به اینکه احداث این پروژه  از سال گذشته بر عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است، پیمانکار این طرح را از پیمانکاران بیمارستان‌ساز مشهور و قابل اعتماد خواند که اکنون در پروژه فعال است و گفت: اگر بتوان منابعی را تهیه کرد که روند ساخت بیمارستان خاتم‌الانبیاء بی‌وقفه انجام شود، در پایان سال آینده شاهد افتتاح این بیمارستان خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی بعد از بازدید از این پروژه درمانی به شهرستان مسجدسلیمان سفر کرد و در جلسه‌ای که با حضور مقامات محلی، استاندار خوزستان، تعدادی از معاونان خود و نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، برگزار شد، به بررسی مسائل و مشکلات استان و همچنین شهرستان‌های مسجدسلیمان،  لالی، هفت‌گل و اندیکا پرداخت.

در این جلسه مواردی از جمله تعیین تکلیف فرودگاه مسجدسلیمان، توسعه محورهای مواصلاتی، تکمیل طرح تفصیلی خوزستان، آخرین وضعیت بافت فرسوده و ...مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی نیز اخذ شد.

محمد اسلامی در جمع‌بندی سفر یک‌روزه خود به خوزستان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  گفت: با توسعه راه‌های روستایی به‌دنبال سرعت بخشیدن به بحث محرومیت‌زدایی هستیم و در این زمینه به توازن و عدالت منطقه ای نیز توجه داریم تا برخورداری‌ها متوازن باشد و بی‌‌عدالتی در جایی رخ ندهد.

وی ادامه داد: بر اساس شاخص‌‌هایی که در قانون تعریف شده است تلاش خواهیم کرد تا در پایان سال ۹۹ همه روستاهای بالای ۵۰ خانوار دارای راه آسفالت باشند. اعتبار راه‌های روستایی در دو سال گذشته حدود ۵۱۰ میلیارد تومان بوده است و من وارث ۳ هزار میلیارد تومان بدهی در این بخش هستم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در قالب اجرای طرح‌‌های ابرار یک و ابرار دو، بیش از هشت هزار کیلومتر راه روستایی در کشور آسفالت شده که گامی جهادی و بسیار بزرگ برای کشور است.

اسلامی عنوان کرد: تا پایان دولت حدود یک‌‌هزار کیلومتر راه در خوزستان آسفالت خواهد شد. در این زمینه بر اساس آنچه قول داده شده ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت می‌‌شود و ۵۰۰ کیلومتر دیگر نیز در صورت فراهم شدن منابع اجرایی خواهد شد.

وی گفت: در بحث آزادراه و بزرگراه موضوعی به نام سرانه نداریم و توسعه این شبکه‌ها براساس ترافیک عبوری مسیرها و توجیه اقتصادی پس از جذب سرمایه‌‌گذار شروع می‌‌شود.