شناسهٔ خبر: 87898 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی اردبیل خبر داد

افتتاح حساب ۳۱۸۸ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در اردبیل/ ممنوعیت خرید و فروش مسکن اقدام ملی

اردبیل 4 معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل از افتتاح حساب سه هزار و ۱۸۸ نفر متقاضی مسکن اقدام ملی در اردبیل خبر داد.

شهرام باباخانی، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل)، با اعلام این مطلب اظهار کرد: با اتمام پرونده مسکن مهر و تحویل آن به متقاضیان، تمرکز خود را روی مسکن اقدام ملی گذاشته‌ایم تا این واحدها با همراهی متقاضیان هر چه سریعتر تکمیل و به آنان تحویل شود.

وی در مورد آخرین وضعیت مسکن اقدام ملی استان اردبیل افزود: این پروژه با همکاری راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و بانک مسکن در سطح استان در حال انجام است که به غیر از شهر اردبیل، در مابقی شهرهای استان اردبیل احداث واحدهای مسکن اقدام ملی با همکاری بنیاد مسکن در حال انجام است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سه مرحله ثبت‌نام مسکن اقدام ملی ۹ هزار و ۲۴۶ نفر در قالب این طرح ثبت‌نام کردند که با بررسی مدارک و مستندات از این تعداد شرایط سه هزار و ۲۱۰  متقاضی نهایی شده است.

باباخانی اضافه کرد: از این تعداد سه هزار و ۱۸۸ نفر متقاضی مسکن اقدام ملی، افتتاح حساب کرده‌اند و دو هزار و ۳۶۰ نفر نیز موفق شدند مبلغ اولیه را که ۴۰ میلیون تومان بوده، پرداخت کنند.

وی گفت: با نهایی‌شدن تعداد متقاضیان واقعی که دو هزار و ۳۶۰ نفر است، ساخت واحدها را در مناطق مختلف اردبیل و سایر شهرها شروع کردیم به‌طوری‌که پروژه‌های متعددی در مناطق مختلف استان هم‌اکنون در حال اجراست.

باباخانی تصریح کرد: پروژه اول ما در شهر اردبیل به تعداد ۱۱۰ واحد در شهرک اندیشه اردبیل و ۲۱۰ واحد نیز در همین شهرک درقالب مسکن اقدام ملی در حال اجراست و ۱۵۰ واحد نیز در خیابان داروپخش و ۷۰ واحد نیز در خیابان کارگر قرارداد بسته شده تا عملیات احداث آنها انجام شود.

وی ادامه داد: در قالب چهار پروژه ۵۴۰ واحد در مراحل اجرایی است که با پرداخت قسط اول متقاضیان مسکن اقدام ملی ساخت این واحدها سرعت بیشتری گرفته است.

باباخانی گفت: برای متقاضیان نهایی فرصت داده شده تا قسط دوم خود را به مبلغ ۳۰ میلیون تومان واریز کنند که تاکنون ۷۰ نفر اقدام به این کار کرده و مابقی متقاضیان نیز باید هر چه سریعتر این مبلغ را واریز کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: پیشرفت پروژه ها منوط به پرداخت مبالغ متقاضیان طبق اعلامی در فرم ثبت‌نام است که در نهایت ۲۰۰ میلیون تومان از طرف متقاضیان مسکن اقدام ملی پرداخت و ۱۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات به این افراد تعلق می‌گیرد.

باباخانی در مورد افزایش قیمت احتمالی واحدهای مسکن اقدام ملی خاطر نشان کرد: تاکنون وزارتخانه هیچ موضوعی را در این زمینه به ما ابلاغ نکرده ولی در صورت افزایش قیمت ابلاغ مبلغ قرارداد از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

وی به همکاری راه و شهرسازی استان با ستاد اجرایی فرمان امام در اجرای این پروژه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: ۴۶۰ واحد در شهرک اندیشه با ستاد اجرایی حضرت امام در حال احداث است که عقد قرارداد نیز انجام شده است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد:‌ در سایر شهرهای استان نیز زمین رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته تا آنها بتوانند احداث واحدها را انجام دهند که البته در برخی از شهرها با واگذاری قطعات به متقاضیان به صورت سه نفره احداث واحدها آغاز شده است.

باباخانی اضافه کرد: ما در همه شهرهای استان به میزان یک‌هزار و ۵۰۰ واحد زمین مورد نیاز را تأمین کردیم و در پارس‌آباد و مشگین‌شهر و سایر مناطق استان نیز عملیات احداث مسکن اقدام ملی آغاز شده و حتی در مرحله اسکلت و فونداسیون است که با تلاش مضاعف احداث این واحدها به سرانجام خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با توجه به آرامشی که در بازار مسکن وجود دارد، انصرافی‌ها بسیار کمتر است هر چند که عده‌ای دنبال سودجویی از این مسیر بودند که با آرامش حاکم در بازار مسکن تا حدود زیادی این تفکر از بین رفته است.

باباخانی تعداد انصرافی‌ها را تاکنون ۱۵ نفر اعلام کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که در طرح اقدام ملی مسکن انجام شده خرید و فروش این واحدها ممنوع بوده و هیچ مبنای قانونی در این زمینه وجود ندارد.