شناسهٔ خبر: 87902 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام رئیس شورای هماهنگی و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی به مناسبت هفته حمل و نقل

 پیام مدیرکل سیدمحسن حمزه‌لو، رئیس شورای هماهنگی و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی طی پیامی فرارسیدن هفته حمل و نقل را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، در این پیام آمده است: حمل‌ونقل، رکن اصلی توسعه و رشد متوازن محسوب می‌شود كه افزایش بهره‌گیری از مزیت‌های آن، گسترش ارتباطات را به توسعه فرامنطقه‌ای متصل می‌كند. همه می‌دانيم كه حمل‌ونقل نه تنها موتور حرکت اقتصاد بلكه تعالی حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری را فراهم می‌سازد.

هرچند در یکسال گذشته، شیوع بیماری کرونا حمل‌ونقل را دچار تغییراتی کرد اما بیش از هر زمان دیگری ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های پنهان این صنعت را نمایان ساخت. در شرايط کنونی ایران اسلامی، بهره‌گیری مناسب و مطلوب از  فرصت‌های حمل‌ونقلی و راهبردهای جدید در ترانزیت کالا می‌تواند راهگشای چالش‌های اقتصادی باشد. در این بین، آذربایجان‌غربی به جهت موقعیت کم‌نظیر جغرافیایی و همسایگی با سه کشور؛ منطقه طلایی حمل‌ونقل اما نیازمند توسعه بسترهای حمل‌ونقل قلمداد می‌شود چرا که توسعه پایدار در این خطه به شبکه حمل‌ونقل استاندارد و ایمن نیاز دارد تا بتوانند چرخ تولید را به حرکت درآورد. ضمن قدردانی از تلاش و همت شبانه‌روزی فعالان عرصه حمل‌ونقل در کاهش فاصله با شاخص‌های توسعه و تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته حمل‌ونقل، امید داریم با تکمیل پروژه‌های کلیدی در ارتقای موقعیت ممتاز استان در رهگذرهای ا تبریک گفت.ترانزیتی از جمله کریدور بزرگراهی غرب کشور، ایمن‌سازی راه‌های دسترسی به پنج پایانه‌ مرزی و توسعه شبکه حمل‌ونقل ریلی، شاهد رونق اقتصادی و آبادانی روزافزون ایران اسلامی باشیم.