شناسهٔ خبر: 87928 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی:

۳میلیون و ۸۱۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد/ لزوم همکاری همه دستگاه‌ها برای افزایش سرعت تخلیه کالاها

فرهاد منتصر کوهساری عضو هیأت‌عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه افزایش بهره‌وری تجهیزات بندری در کشور عملیاتی شد، گفت: ۳میلیون و ۸۱۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر وجود دارد و همکاری همه دستگاه‌ها برای افزایش سرعت تخلیه کالاها ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهاد منتصر کوهساری در بازدید از پروژه‌‌های توسعه‌ای بندر انزلی و نشست با برخی از اپراتورهای مجتمع بندر انزلی، اظهار داشت: در راستای متناسب‌سازی توان تجهیزات بندرانزلی نسبت‌به رشد تخلیه و بارگیری آن، اقداماتی انجام‌ شده است، همچنین بررسی‌هایی انجام شده تا اپراتور مجتمع بندر انزلی  تجهیزات جدید را تأمین کند تا در آینده ارائه خدمات به مشتریان بیشتر شود.

وی با بیان اینکه بندر انزلی در سال جاری بیش از یک میلیون تن تخلیه و بارگیری داشته است، خاطرنشان کرد: مجتمع بندری انزلی در هشت ماهه نخست امسال ۵۳ درصد رشد تخلیه و بارگیری داشته که با توجه به اینکه اغلب کالاها در این بندر جز اقلام اساسی هستند، این ظرفیت و استعداد در انزلی وجود دارد تا تناژ تخلیه و بارگیری افزایش پیدا کند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به ظرفیت بندرانزلی، یادآور شد: این بندر استعداد دارد تا در کالاهای کانتینری، غیر کانتینری و کالاهای اساسی فعالیت کند.

وی به شرایط سخت تحریم اشاره و با بیان اینکه بر اساس تصمیمات مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی باید بتوانیم از ظرفیت موجود بنادر استفاده کرده و در جاهایی که تجهیزات اضافه، مازاد و کم کارکرد وجود دارد به سمت بنادر سوق دهیم که نیازمند این تجهیزات هستند، تصریح کرد: برای نمونه مکنده‌های غلات با موبایل ساحلی از بندر امام(ره)، ریچ استاکر برای عملیات تخلیه و بارگیری از بندر شهید رجایی و موبایل ساحلی برای انتقال به بندر انزلی پیش بینی شده که تاکنون ۴ دستگاه منتقل و در آینده‌ای نزدیک نیز دو دستگاه دیگر منتقل خواهد شد.

عضو هیأتعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای همه بنادر این مزیت‌ها دیده شده است تا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود به منظور افزایش بهره وری تجهیزات استفاده کنیم.

وی با اشاره به وضعیت کالاهای اساسی در بنادر، گفت: ۳ میلیون و ۸۱۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور وجود دارد که بیشترین آن در بندر امام(ره) با موجودی دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن است و در بندر شهید رجایی نیز ۴۲۰ هزار تن کالای اساسی وجود دارد که این کالاها شامل ذرت ( یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن) ، سویا(۴۴۴ هزار تن)، دانه‌های روغنی(۳۸۰ هزار تن) و روغن خام( ۴۵۰ هزار تن) است.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها و دست‌اندرکاران بندری و دریایی در تلاش و کوشش هستند تا نیازهای کشور را فراهم کنند، بیان داشت: ضرورت دارد همه دست به دست هم دهند تا کالاها با سرعت از بنادر تخلیه شود و با فرآوری، کالای نهایی به دست مصرف کنندگان برسد.