شناسهٔ خبر: 8795 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خبر داد:

بهره‌برداری از چند پروژه راهسازی شهرستان رودان تا پایان امسال

راهسازی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از بهره برداری چند پروژه راهسازی تا پایان امسال در شهرستان رودان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، فرشید دستوان با بیان این مطلب در بازدید استاندار هرمزگان از پروژه های راه و شهرسازی رودان افزود: همزمان با دهه فجر پل رودخانه زیارتعلی به بهره برداری خواهد رسید.

 وی همچنین از آغاز بهسازی سه کیلومتر از راه روستایی و بهسازی ۱۰ کیلومتر از راه شهر زیارتعلی خبر داد و گفت: بهسازی این محورها در اولویت راه و شهرسازی قرار دارد که عملیات آن به زودی آغاز می شود.

دستوان درباره برخورداری روستاهای شهرستان رودان از راه آسفالته گفت: از ابتداي امسال دو كيلومتر راه روستايي بخش رودخانه آسفالت شده است و تا پايان سال نیز ۳۰ كيلومتر راه روستایی كه ۱۲كيلومتر آن روكش مجدد و ۱۸ كيلومتر احداثي است، آسفالت خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان، درصد برخورداري روستاهاي شهرستان رودان از راه مناسب آسفالته را ۳۸/۶۴ درصد اعلام کرد كه از متوسط استاني نیز بالاتر است.

وی با بیان اینکه در بخش رودخانه تنها روستاي دلوابان عليا که بالاي ۵۰ خانوار جمعیت دارد فاقد راه آسفالته است، افزود: احداث و آسفالت این روستا در حال انجام است که تا پايان شهريور ماه سال جاري آماده بهره برداري خواهد بود.

دستوان ادامه داد: در بخش رودخانه احداث ۳۵ كيلومتر راه روستايي براي ۳۱ روستا باقيمانده است که اعتباري بالغ بر ۵/۱۷ ميليارد تومان نياز دارد.

وی پل هاي ماشنگي، بيدان و آبنماي محور باغشاه را از دیگر طرح های در دست اقدام راه و شهرسازی نام برد و گفت: اعتبار مورد نیاز این پروژه ها ۱۴ ميليارد تومان برآورد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان گفت: مطالعات پل ماشنگي در حال انجام است و در صورت تأمين اعتبار در نيمه دوم سال جاري اجرايي خواهد شد./

نظر شما