شناسهٔ خبر: 87960 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح حساب برای ۳۱۳۷ متقاضی اقدام ملی مسکن درچهارمحال و بختیاری

DM2A2744.1.jpg مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون برای ۳۱۳۷ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در استان، افتتاح حساب شده است.

به گزارش پایگاه حبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی در جلسه هماهنگی طرح اقدام ملی مسکن با اشاره به این مطلب افزود: تعداد متقاضیانی که با تکمیل مدارک، ثبت نام آن ها نهایی شده، ۴۷۶۵ نفر می باشند و تاکنون ۱۶۱۷ متقاضی هم وجه اولیه آورده را واریز نموده اند. وی تعداد متقاضیان حائز شرایط را ۱۱۰۴۷ نفر عنوان کرد و ادامه داد: با پایان مهلت تکمیل پرونده متقاضیان، از اول دی ماه پالایش ثبت نام کنندگان انجام  و در صورت آزاد شدن ظرفیت، در شهرهای دارای ظرفیت، ثبت نام مجدد صورت خواهد گرفت. مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین افزود: متقاضیانی که تا پایان آذرماه برای تکمیل مدارک مراجعه ننموده اند از سامانه به طور خودکار حذف می شوند اما فرم سابقه(ج) آن ها قرمز نشده است و تفاوتی با سایر افراد ندارند. مقصودی همچنین از واگذاری ساخت ۳۰۰ واحد مسکن ملی در شهر بروجن به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خبر داد و گفت: مقدمات این کار توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام و پرونده ها تحویل ستاد اجرایی خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان به پرداخت وام ودیعه مسکن در استان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون در استان به ۲۰۰۱ متقاضی جمعا به مبلغ ۲۹۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است. وی تعداد ثبت نام کنندگان در استان را ۹۵۱۹ نفر خواند و افزود: از این تعداد ۳۵۲۱ نفر دارای شرایط بوده اند. مقصودی ادامه داد: سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن برای مستأجران در استان ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان می باشد و دریافت وام ودیعه مسکن عامل قرمز شدن فرم جیم نیست و متقاضیان می‌توانند از سایر وام های بانک مسکن نیز استفاده کنند.