شناسهٔ خبر: 87964 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مراسم تجلیل از فعالان حمل و نقل، رانندگان و راهداران در استانداری کرمانشاه برگزار شد

تلاش شبانه روزي راهداران، سفيران آرامش در جاده ها و رانندگان بي ادعا، شايسته تقدير است

کرمانشاه مراسم تجلیل از فعالان حمل و نقل، رانندگان و راهداران به مناسبت هفته”حمل و نقل، رانندگان و راهداری در استانداری کرمانشاه برگزار شد. استاندار كرمانشاه در این مراسم گفت: فعالان عرصه حمل و نقل و رانندگان و راهداران نقشي مؤثر و مهم در فرآيندهاي توسعه اي برعهده دارند و در طول تاريخ انقلاب و به ويژه دفاع مقدس شاهد ايثار، فداكاري و تلاش هاي شبانه روزي اين عزيزان بوده ايم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)  ،فریبرز کرمی در ابتدای این مراسم که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: با برگزاری این مراسم تلاش کردیم تا گوشه ای از خدمات فعالان حمل و نقل، رانندگان و  راهداران استان را گرامی بداریم.
 
وی گفت: استان کرمانشاه در بخش توزیع لاستیک، کمترین مشکل را در سطح کشور داشته بطوری که توزیع لاستیک طبق مقررات انجام شده و مشکل اصلی استان در این زمینه کمبود تخصیص لاستیک می باشد.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه تأکید داشت: نوسازی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر را در دستور کار قرار دادیم  بطوری که در بخش حمل و نقل مسافر و  بار نوسازی این ناوگان تقریبا” به روز می باشد.
 
وی بیان داشت: در بخش ناوگان مسافربری درخواست داریم تا تسهیلات کم بهره دراز مدت در اختیار این ناوگان قرار گیرد و در بخش بار نیز همین درخواست را داریم تا افراد واجد شرایط بتوانند در این شرایط کرونایی به فعالیت خود ادامه دهند.
 
در ادامه سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری گفت: در بخش زیرساختی، استان کرمانشاه فعالیت های ویژه ای داشته و شاهد توسعه زیرساخت های استان می باشیم.
 
وی افزود: دو آزادراه در دستور کار قرار دارد بطوریکه آزادراه ساوه به کرمانشاه با سرمایه گذاری بیش از ۷ هزار میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی در دست ساخت است و همچنین آزادراه کرمانشاه به حمیل نیز با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در دست احداث می باشد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه تأکید داشت: در بخش های حمل و نقل جاده ای و راهداری، همگی در حال تلاش شبانه روزی در جاده ها می باشند و در حال حاضر تقریبا” تمامی دوربین های نظارتی سطح استان نیز به صورت فعال کنترل راه ها را رصد می کنند.
 
سالاری بیان داشت: در بخش حمل و نقل چندین مرحله لاستیک بین رانندگان بخش بار و مسافر توزیع شده است که امیدواریم بتوانیم در این زمینه و دیگر زمینه ها نیز با همکاری دولت به رانندگان کمک هایی را انجام دهیم.
 
وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: امیدوارم که با تلاش همکاران حمل و نقل و راهداری شاهد توسعه و پیشرفت حمل و نقل استان کرمانشاه باشیم.

در ادامه مراسم استاندارکرمانشاه گفت:

تلاش شبانه روزي سفيران آرامش در جاده ها و رانندگان بي ادعا شايسته تقدير است و فعالان عرصه حمل و نقل در فرآيندهاي توسعه اي نقشي مهم برعهده دارند.

"هوشنگ بازوند" در نشستي با حضور فعالان حمل و نقل جاده اي، رانندگان و راهداران استان كرمانشاه كه به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در سالن شهداي دولت برگزار شد؛ اظهار داشت: راهداران نقش مهمي در فرآيندهاي توسعه اي برعهده دارند و در واقع حمل و نقل يكي از بخش زيربنايي اقتصاد در كشور است.
 
وي افزود: امروز از تلاش هاي خالصانه سفيران آرامش در جاده ها و رانندگان بي ادعا، زحمتكش و صبور در اين عرصه و بويژه در توسعه و پيشرفت كشور تشكر مي كنم.
 
استاندار كرمانشاه با اشاره به بسيج عمومي كاميون داران در دوران دفاع مقدس و لبيك به فرمان حضرت امام خميني (ره) گفت: در آن ايام صحنه هاي بي بديل، كم نظير و تاريخي از ايثارگري، فداكاري و تلاش شبانه روزي به ثبت رسيد و در واقع گرفتاري كشور رفع و در تاريخ ماندگار شد و مردم به نيكي از اين اقدامات ياد مي كنند.
 
نماينده عالي دولت در استان از كرمانشاه به عنوان مركز غرب كشور نام برد و اظهار داشت: توسعه زيرساخت هاي جاده اي و حمل و نقل براي اين استان ضرورت دارد و تلاش داريم با توسعه آزادراه ها و جذب سرمايه گذاران، مسير پيشرفت استان را تسهيل كنيم.
 
وي به راه به عنوان يكي از سرمايه هاي ملي و عوامل توسعه اي اشاره كرد و بيان داشت: بايد شرايط كاري فعالان این عرصه را نيز فراهم كنيم و اینکه الان مشكلاتي براي رانندگان در حوزه دريافت تسهيلات، لاستيك، مباحث مالياتي و ساير امور وجود دارد كه بايد با جديت پيگيري شود.
 
استاندار كرمانشاه گفت: روزانه بيش از هزار و ۲۰۰ كاميون از ۶مرز رسمي استان در امر صادرات به عراق تردد دارند كه مطالباتي هم دارند: به عنوان مثال شرايط خدمات رفاهي در مرز پرويزخان مطلوب نيست و بايد دستگاه هاي اجرايي ذيربط به اين مشكلات رسيدگي و آن را رفع كنند.
 
وي همچنين خواستار استفاده از ظرفيت حمل و نقل بار از واحدهاي توليدي توسط شبكه حمل و نقل كارآمد استان شد و تأكيد كرد: بايد شرايط بهره مندي شركت هاي بومي فراهم شود.