شناسهٔ خبر: 87979 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت روز راهدار صورت پذیرفت:

نشست صمیمی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با راهداران

مازندران مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران همزمان با شب یلدا و فرارسیدن ۱ دی و روز راهدار در جمع راهداران تلاشگر محور هراز (راهدارخانه منظریه ) و محور سوادکوه(رهدارخانه گدوگ )حضور یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران) در این نشست عباسعلی نجفی راهداری را  شغلی دشوار توام با عشق،ایثار و فداکاری ذکر کرد و افزود: راهداران همواره با عملکرد خود نشان داده اند با خدمت رسانی نقش موثری در تامین ایمنی و راحتی سفرهای هموطنان در طول راه‌ها دارند و در این مسیر حتی از بذل جان شیرین خود نیز دریغ نداشته اند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر مردم از زحمات قشر راهدار تا حد زیادی آگاه شده اند و به این شغل به عنوان یک شغل پر زحمت و آبرومند بسیار احترام می‌گذارند ما نیز قدردان زحمات راهداران شریف و بزرگوار هستیم و تمام تلاش و همت خود را برای تامین رضایتمندی این قشر زحمتکش به کار خواهد بست.

 در این نشست مدیر كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از آمادگي راهداران اين اداره كل براي عمليات راهداري زمستاني در سال جاري خبر داد و گفت : 33 اكيپ راهداري با امكانات و تجيهزات موجود در سطح محورهاي كوهستاني و برفگير استان مستقر شدند.

مهندس عباسعلی نجفی  به ضرورت برقراري تردد در تمامي ايام سال اشاره و تصريح كرد: حفظ ارتباطات و تداوم جريان پيوسته شبكه حمل و نقل و بالاخص شبكه حمل و نقل جاده اي در تمامي ايام سال از اهميت ويژه اي برخوردار است كه كوچكترين عامل بازدارنده اين جريان پيوسته ، صدمات جبران ناپذيري را بطور مستقيم و غير مستقيم وارد خواهد ساخت.

وي يادآور شد: برنامه ريزي هاي شبكه راهداري استان به ويژه برنامه ريزي براي حفظ ايمني و جريان پيوسته ترافيك در زمستان از درجه بالايي از اهميت و حساسيت برخوردار است.

مهندس نجفی اظهار داشت : در طول 10400 كيلومتر راه اصلي ، فرعي و روستايي مازندران 22 راهدارخانه فعاليت كرده كه 350 نفر از راهداران سخت كوش در قالب 33 اكيپ راهداري زمستاني و با 250 دستگاه ماشين آلات راهداري در 3700 كيلومتر از راههاي برفگير و كوهستاني استان به انجام فعاليت هاي راهداري زمستاني مشغول خواهند شد. 

مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران تجهيز راهدارخانه ها به وسايل و امكانات مورد نياز ـ استفاده حداقلي از نمك براي جلوگيري از آسيب رساندن به ابنيه فني راه را ضروري دانست و افزود : در سايه حضور فعال و پر رنگ و چشمگير راهداران در محورهاي برفگير استان به همراه اقدامات ايمني اداره كل و فرهنگ سازي و رعايت قوانين و مقررات از سوي رانندگان عزيز انشاءا... ما امسال شاهد كاهش تصادفات و فوتي هاي ناشي از آن در سطح راههاي استان باشيم.

گفتنی است به منظور ارج نهادن به راهداران عزیز دیگر محورهای شریانی استان معاونین این اداره کل  در محورهای ساری –کیاسر(راهدارخانه عالیکلا ) و محور کندوان (راهدارخانه دیار سبز) حضور بهم رساندند.