به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد مومنیرخ امروز شنبه ۶ تیر در حاشیه آغاز عملیات نوسازی باند ۲۹ راست فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران درباره اینکه چرا فرودگاه مهرآباد علی رغم دو بانده بودن نشست و برخاست همزمان در آن انجام نمی شود گفت: براساس قوانین بین المللی به منظور حفظ ایمنی فاصله بین Center Line (خط مرکزی) دو باند باید ۱۰۳۵ متر باشد تا امکان نشست و برخاست همزمان وجود داشته باشد در حالی که در فرودگاه مهرآباد فاصله خطوط مرکزی دو باند حدود ۲۰۰ متر است و از این جهت امکان پرواز همزمان از دو باند وجود ندارد.
وی با بیان اینکه امکان نشست و برخاست همزمان در فرودگاههایی که در ایران دارای دو باند هستند وجود ندارد، گفت: با احداث باند جنوبی فرودگاه بینالمللی امام خمینی (ره) که در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد این امکان فراهم میشود تا در هر دو باند به طور همزمان پرواز انجام شود.
مومنی رخ درباره زمان تکمیل باند در حال ساخت فرودگاه بینالمللی امام خمینی گفت: تکمیل این باند نیازمند اعتبار و بودجه است.
عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاههای کشور درباره فرآیند بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بینالمللی مهرآباد نیز گفت: در مرحله اول باند ۲۹ راست فرودگاه به مدت ۱۰ روز به طور موقت بازسازی می شود سپس پروازها از باند ۲۹ چپ به این باند منتقل خواهد شد، بعد از بازسازی کامل باند ۲۹ چپ سپس پروازها مجددا به همین باند منتقل میشود تا باند ۲۹ راست مورد بازسازی اساسی قرار گیرد. /
نظر شما