شناسهٔ خبر: 8800 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تشریح شد:

آخرین وضعیت راه‌اندازی ریل‌باس شهرهای جدید اندیشه و صدرا / چینی‌ها پیمانکار قطار گلبهار

قطار مدیر کل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید از آخرین تصمیمات اتخاذشده در خصوص راه‌اندازی ریل‌باس شهرهای جدید اندیشه و صدرا خبر داد.

حسین رجب‌صلاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی قطارهای شهری در برخی شهرهای جدید توضیح داد: قرارداد راه‌اندازی قطار گلبهار در استان خراسان رضوی با شرکت چینی در حال نهایی شدن است.

وی در توضیح آخرین وضعیت قطار شهر پردیس هم از نهایی شدن کریدورها خبر داد و گفت: دو کریدور به کریدورهای پیشنهادی اضافه شد که همه موارد در حال بررسی است و در نهایت یکی از کریدورها نهایی خواهد شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید درباره قطار برقی اندیشه به برخی نکات اشاره کرد و توضیح داد: در حال حاضر قطار تهران -تبریز- زنجان که اخیرا به شهر هشتگرد هم خدمات‌رسانی می‌کند از چهار کیلومتر این شهر رد می‌شود. به علت ظرفیتی که این خط آهن دارد در تلاشیم طی برگزاری جلساتی با شرکت راه آهن از این ظرفیت برای  راه‌اندازی ریل‌باس شهرهای اندیشه و شهریار بهره بگیریم.

رجب‌صلاحی در پاسخ به پرسش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین تصمیمات برای قطار شهر صدرا واقع در شیراز گفت: بر اساس آخرین مذاکرات مقرر شد به صورت آزمایشی ریل باس را روی خط آهن فعلی صدرا فعال و استقبال‌ مردم از این امکان را ارزیابی کنیم./

نظر شما