شناسهٔ خبر: 88008 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افزایش ضریب آماده باش راهداری کشور به ۷۰ درصد

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: ضریب آماده باش راهداران، ماشین آلات و تجهیزات راهداری کشور از ۴۵ درصد در سال گذشته به ۷۰ درصد در سال جاری ارتقا یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای محمد اسلامی در ابتدای نشست صمیمانه آنلاین با راهداران که از طریق ویدیو کنفرانس و ارتباط زنده با هشت راهدارخانه در هشت استان کشور برگزار شد، ضمن تبریک شب یلدا به راهداران خدوم و زحمت کش کشور اظهار داشت: راهداران امشب در حالی طولانی ترین شب سال را تجربه می کنند که فردا روز راهدار را درپیش داریم. 

وی روز راهدار و هفته حمل و نقل و راهداری را به تمامی شرکت های حمل و نقلی، کامیون داران، رانندگان و راهداران کشور تبریک گفت. 

اسلامی موضوع حائز اهمیت  راهداری را وظیفه مهم نگهداری و برقراری شرایط ایمن و پایدار در جاده ها عنوان کرد و گفت: در طرح راهداری زمستانی ۹۹ با آماده باش۱۰۰۰ دستگاه راهدارخانه ثابت و سیار،  بیش از ۱۳ هزار راهدار و حدود ۱۰هزار دستگاه ماشین آلات راهداری که به طور مداوم در حالت فعالیت هستند، تلاش می شود پوشش مضاعفی در محورهای شریانی و غیرشریانی برقرار شود. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که، امسال میزان بارش از دوره متناوب ۵۰ ساله و حتی ۱۰۰ ساله بیشتر شده است، تاکید کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی آب و هوا نیازمند حضور هوشمندانه و به هنگام برای بازگشایی و برف روبی در جاده ها هستیم. 

اسلامی یادآور شد: در همین راستا با نوسازی ماشین آلات، تجهیز راهدارخانه ها و آموزش راهداران تلاش شده است، وضعیت جاده ها در شرایط طبیعی حفظ شود. 

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد:  باهمت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، نوسازی ماشین آلات راهداری که سال‌ها از رده خارج شده بودند، با حمایت از تولید داخل و خرید ماشین آلات نو از سر گرفته شد و شتاب خواهد گرفت.

اسلامی بیان داشت: به دلیل شرایط حاصل از شیوع ویروس کرونا شب یلدای امسال از دیدار حضور راهداران محروم شدیم اما به همت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با استفاده از فضای مجازی تنوعی برای دیدار و حضور راهداران به وجود آمد.

وزیر راه و شهرسازی خطاب به راهداران سراسر کشور گفت: باید به طور شایسته رفت و آمد را برای مردم هموارتر و بهتر از گذشته انجام دهیم تا بدرقه راه ما دعای خیر مسافران در جاده ها باشد. 

وی در ادامه راهداران را سربازان بدون مرز عنوان کرد و گفت: راهداران در سال های ۹۸ و ۹۹ سیلاب هایی را تجربه کردند که در تاریخ بی سابقه بوده است و به راستی این حرفه مرز نمی شناسد و راهداران بابد بتوانند قوی، به هنگام و متعهدانه کار کنند.

وزیر راه و شهرسازی از تامین زمین و خانه های آماده در استان های مختلف برای خانه دار شدن راهداران در استان های مختلف خبر داد و گفت: ظرفیتی از طرح اقدام ملی مسکن برای راهداران و ظرفیت دیگری برای رانندگان در تمامی استان‌ها در نظر گرفته شده است.

اسلامی همچنین از پیگیری برای قرارگرفتن حرفه راهدارای در زمره مشاغل حاکمیتی به جای تصدی گری خبر داد.

گفتنی است؛ ارتباط ویدیو کنفرانس از راهدارخانه های قرقچی در استان اصفهان، قره بابا از آذربایجان شرقی، آفتاب از زنجان، زرندیه از مرکزی، رباط سفید از خراسان رضوی، کنارگذر از قزوین، رسول آباد از همدان و آزادراه(عوارضی ۲) از استان تهران با وزیر راه و شهرسازی مستقر در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برقرار شد.