شناسهٔ خبر: 88041 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر پایانه:

تردد اتباع کشور پاکستان از پایانه مرزی ریمدان در اولویت است

س و ب- پایانه مرزی ریمدان.jpeg مدیر پایانه مرزی ریمدان گفت: با توجه به درخواست مسئولان کشور دوست و همسایه پاکستان برای تردد اتباع آن کشور از این پایانه مرزی آماده هرگونه همکاری برای افزایش مراوردات مرزی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)، محمد شریف کریمی در جلسه هماهنگی پایانه مرزی ریمدان که با حضور مسئول گذرنامه و جمعی از مسئولان پاکستان در محل این پایانه مرزی برگزار شد، اظهار داشت:  مردم جنوب این استان و پاکستان  دارای اشتراکات دینی، فرهنگی و تمدنی زیاد و  همچنین قرابت‌های فامیلی هستند که این امر فراهم نمودن زمینه تردد روان برای مردمان دو سوی مرز را در پایانه مرزی ریمدان که به تازگی به بهره برداری رسیده است را برای این مدیریت دوچندان می کند.

وی افزود: همچنین برابر هماهنگی بعمل آمده با مسئولان پاکستانی ساعت فعالیت این پایانه مرزی در حال حاضر از ساعت ۸ لغایت ۱۵ تعیین و مقرر شد طرف پاکستانی نیز در ساعت مذکور نسبت به فعالیت اقدام کنند.

 مدیر پایانه مرزی ریمدان ادامه داد: همچنین با توجه به پیش بینی افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری مقرر شد در صورت افزایش ساعت کار در پایانه مرزی ریمدان بنا به درخواست این اداره کل مسئولان پاکستانی نیز نسبت به افزایش ساعات کار در مرز گبد نیز اقدام کنند.

وی تصریح کرد: همچنین اتباع سایر کشورها که از جنوب سیستان و بلوچستان قصد عزیمت به پاکستان و خروج از این مرز را دارند در صورت داشتن ویزای معتبر می توانند از این مرز تردد کنند و طرف مقابل هیچ محدویتی در این خصوص نداشته است.

کریمی داشتن گواهی سلامت سه روز قبل از تردد از پایانه مرزی ریمدان برای اتباع پاکستان را از دیگر مصوبات این جلسه عنوان کرد و افزود: بهره‌برداری از این پایانه مرزی یک تحول بزرگ در توسعه روابط‌ اقتصادی و تجاری و موجب تحکیم روابط دوستانه خواهد شد.