شناسهٔ خبر: 88043 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید‌ در تبریز عنوان کرد

نقش ویژه آزادراه تبریز-سهند در توسعه کلانشهر تبریز/ بهره‌برداری از آزادراه نقش ویژه‌ای در توسعه مسکونی منطقه دارد/ تحقق رابطه دوسویه میان کلانشهر و شهر جدید به‌زودی

حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید که برای افتتاح آزادراه تبریز به سهند به آذربایجان شرقی سفر کرده است، گفت: بهره‌برداری از این آزادراه نقش ویژه‌ای در توسعه کلانشهر تبریز و نیز توسعه مسکونی منطقه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جریان سفر یک‌روزه وزیر راه و شهرسازی به استان آذربایجان شرقی برای افتتاح پروژه‌های راهسازی این استان، گفت، آزادراه تبریز-سهند را جزو پروژه‌هایی است که از گذشته آغاز شده بود اما تکمیل آن به‌صورت بطئی پیش می‌رفت و تا دو سال گذشته پروژه از پیشرفت چندانی برخوردار نبود.

او افزود: پس از مبادله قرارداد سرمایه‌گذاری بین مجموعه وزارت راه و شهرسازی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی، فرآیند اجرای پروژه سرعت مناسبی گرفت و امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی شاهد افتتاح پروژه بودیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: این پروژه از حیث اثری که بر توسعه کلانشهر تبریز خواهد گذاشت، پروژه ویژه‌ای است؛ قطعا دسترسی شهر جدید سهند به تبریز و بالعکس را کوتاه‌تر خواهد کرد و مدت‌زمان سیر در این مسیر به ۱۰ تا ۱۲ دقیقه کاهش خواهد یافت.

او کاهش آلودگی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت را از دیگر آثار بهره‌برداری از این پروژه برشمرد و خاطرنشان کرد، توسعه آزادراهی در بسیاری کشورها بر توسعه شهری مقدم است و در بهره‌برداری از این پروژه نیز ما به این نکته توجه کردیم.

طاهرخانی با اشاره به تاکید و پیگیری وزیر راه و شهرسازی و همراهی مسوولان استانی در بهره‌برداری از این پروژه عنوان کرد: این پروژه صرفاً پروژه‌‌ای ملی نبود بلکه مسوولان استانی نیز به‌جد پیگیر آن بودند.

او ادامه داد، بهره‌داری از این آزادراه به سهند این امکان را می‌دهد که نقش پررنگ‌تر و ویژه‌تری را در توسعه منطقه کلانشهر تبریز داشته باشد. همچنین بهره‌برداری از این پروژه اهمیت قابل‌توجهی در توسعه مسکونی خواهد گذاشت و می‌توانیم معضل مسکن تبریز را از این طریق تخفیف داده و به سوی تعادل گام برداریم. موضوع دیگر این است که برخی کارکردهای بزرگ‌مقیاس را در سهند مهیا خواهیم کرد تا رابطه این دو شهر صرفا از پیرامون به مرکز نباشد و شاهد شکل‌گیری رابطه مرکز-پیرامون نیز باشیم. ان‌شاءالله برنامه‌ریزی منسجمی برای برقراری ارتباط دوجانبه سهند و تبریز انجام خواهیم داد تا شاهد ارتباط دوجانبه‌ای بین کلانشهر تبریز و شهر جدید سهند باشیم.