شناسهٔ خبر: 88084 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی درسفر به استان مرکزی:

۱۲۰۰ کیلومتر آزادراه در حال ساخت است

بازدید از خمین معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور گفت: یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه در کشور در حال ساخت است که اتمام هشت طرح به طول ۶۵۱ کیلومتر در اولویت قرار دارد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (مرکزی) ،خیر‌الله خادمی در حاشیه بازدید از طرح‌های راه‌سازی شهرستان خمین که باحضور استاندار مرکزی،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیر کل راه وشهرسازی صورت پذیرفت گفت:  هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور درحال ساخت است وبهره‌برداری از یکهزار و ۸۷۰ کیلومتر از این طرح‌ها تا پایان فصل تابستان سال آینده از اولویت‌های وزرات راه و شهرسازی است.

 خادمی با یادآوری اجرای سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور نیز  گفت:  ۹ پروژه ریلی در اولویت است و تلاش می شود یکهزار و ۶۰۰کیلومتر از این مسیر در سال جاری  و نیز سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد که سه استان کشور در این مسیر ریلی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور با یادآوری بازدید از مسیر محلات به خمین و الیگودرز افزود: کنارگذر محلات ۱۷ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر از آن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

خادمی اضافه کرد: مسئله معارض چهار کیلومتر از بخش‌هایی از این بزرگراه که در خمین واقع شده حل شده و تسریع در اجرای این مسیر از  تصمیمات گرفته شده برای مسیر محلات به خمین است.

وی تاکید استاندار مرکزی نسبت به تکمیل و بهره‌برداری از رینگ کنار گذر خمین را یادآور شد و بیان کرد: چهار کیلومتر از این طرح با پل‌های تقاطعی که دارد باقی مانده است که پیش بینی‌می شود تا بهار سال آینده زیر بار ترافیک برود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:۱۰ کیلومتر از مسیر خمین  به سمت الیگودرز تا پایان سال جاری در صورت مساعد بودن آب و هوا یا در بهار سال آینده بهره برداری می‌شود.

خادمی ادامه داد: ۱۵ کیلومتر باقی مانده  از مسیر خمین به الیگودرز به مناقصه  گذاشته می‌شود و پیمانکار جدید مشغول به کار  خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه‌های کشور به همراه استاندار مرکزی، جمعی از مسئولان استانی و محلی از پروژه تقاطع غیر همسطح، پل روستای ورآباد و محور خمین - محلات  بازدید کردند