شناسهٔ خبر: 88090 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با حضور با نمایندگان کشور‌های مرتبط

جلسه بررسی سانحه هواپیمای اوکراینی برگزار شد/ پیش‌‌نویس گزارش بررسی سانحه به کشور‌های مشارکت‌کننده در تحقیقات ارسال می‌شود/ مهلت دوماهه برای دریافت نظرات

سازمان هواپیمایی کشوری جلسه گروه بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری با نمایندگان کشور‌های مرتبط با سانحه هواپیمای اوکراینی، برگزار شد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد، پیرو بررسی و اقدامات انجام شده درخصوص سانحه سقوط پرواز PS۷۵۲ شرکت هواپیمایی اوکراین در نزدیکی فرودگاه امام خمینی (ره) در دی‌‌ماه سال ۱۳۹۸، عصر روز دوشنبه گذشته جلسه ویدئوکنفرانس گروه بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری با نمایندگان کشور‌های مرتبط با این سانحه برگزار شد.

در این جلسه که با حضور نمایندگان کشور‌های آمریکا به عنوان طراح و سازنده هواپیما، اوکراین به‌‌عنوان کشور محل ثبت و بهره‌‌برداری هواپیما، فرانسه به‌‌عنوان کشوری که در بررسی سانحه مساعدت‌های فنی ارائه داده بود و همچنین کارشناسانی از کشور‌های کانادا، سوئد، انگلستان و آلمان به عنوان کشور‌هایی که برخی اتباع آن‌ها در این سانحه جان باخته‌اند و باید از روند تحقیقات مطلع باشند به‌‌همراه نمایندگان سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو) و مسئول بررسی سانحه، مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث هوایی و کارشناسان مربوطه در سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شد، مسئول بررسی سانحه ضمن بیان کلیات پیش‌‌‌‌نویس گزارش نهایی بررسی سانحه به سوالات نمایندگان کشور‌ها پاسخ داد.

مطابق استاندارد‌های ایکائو، پیش‌‌نویس گزارش بررسی سانحه برای کشور‌هایی که در تحقیقات مشارکت داشته‌اند ارسال خواهد شد تا آن‌ها ضمن مرور گزارش، نقطه‌‌نظرات خود را درباره بخش‌هایی از آن که به مشارکت آن‌ها و اطلاعات ارائه شده از طرف آن‌ها ارتباط دارد اعلام کنند.

گیرندگان گزارش، دو ماه فرصت دارند تا نظرات خود را به سازمان هواپیمایی کشوری ایران ارائه دهند و پس از آن گزارش نهایی منتشر و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

هدف این گزارش، پیشگیری از وقوع رخداد‌های مشابه از طریق شناسایی زمینه‌های خطر و ارائه پیشنهادات برای ارتقای ایمنی در همه جهان است.

همچنین با توجه به پیش‌‌بینی گروه بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری، ترجمه لاتین گزارش هفته آینده برای اعلام نظر به کشور‌های ذی‌ربط ارسال می‌شود.

لازم به ذکر است از نقطه نظر فنی، تاکنون همکاری خوبی بین همه کشور‌های حاضر صورت پذیرفته و گروه ایرانی بررسی سانحه، شفافیت کامل و منطبق با استاندارد‌های ایکائو را در تعامل با کشور‌های دیگر به کار گرفته است.