شناسهٔ خبر: 88143 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

آرامش جو از فردا در اکثر نقاط کشور به غیر از خوزستان و بوشهر/ افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی

رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده برف در استان‌های خراسان رضوی و شمالی و همچنین ارتفاعات البرز شرقی خبر داد و اظهار کرد که فردا در بیشتر مناطق کشور، آسمان صاف خواهد بود.

کبرا رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور پرداخت و اظهار کرد: امروز بارش پراکنده برف و گاهی وزش باد و کولاک در خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز شرقی انتظار داریم؛ ضمن اینکه در گلستان نیز بارش پراکنده باران رخ خواهد داد.

وی گفت: امروز آب‌های خلیج‌فارس نیز به ویژه در بخش‌های مرکزی و شرق مواج خواهند بود.

رفیعی با بیان اینکه فردا (یکشنبه) آسمان در بیشتر مناطق کشور صاف خواهد بود، افزود: از بعد ظهر فردا، در شمال خلیج‌فارس، شمال استان بوشهر و مناطقی از استان خوزستان احتمال رگبار پراکنده باران وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: از روز دوشنبه، علاوه بر مناطقی که از آن یاد شد، در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، شمال استان فارس، غرب استان اصفهان، غرب استان کرمان و استان یزد بارش پراکنده باران رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه از روز سه‌شنبه تا آخر هفته در بیشتر مناطق کشور جو آرام خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به پایداری جو، در شهرهای صنعتی شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

رفیعی درباره وضعیت آب‌وهوای تهران اظهار کرد: امروز برای تهران آسمانی صاف به همراه وزش باد پیش‌بینی می‌شود. حداکثر دمای تهران 6 درجه بالای صفر و کمینه دما 3 درجه زیر صفر خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که برای فردا، دمای تهران به 2 درجه زیر صفر برسد.