شناسهٔ خبر: 88199 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تسلیت معاون وزیر راه و شهرسازی به‌مناسبت درگذشت استادیار دانشگاه تهران؛

«رضوانی‌نراقی» نمونه‌ای مثال‌زدنی از ظهور نسلی نو در جامعه علمی ما بود

اشکان رضوانی نراقی معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در پیامی درگذشت دکتر اشکان رضوانی نراقی، استادیار مطالعات شهری دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران در حادثه کوهنوردی را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی متن این پیام به شرح ذیل است:

انالله و انا الیه راجعون
 
از شمار دو چشم یک تن کم، و ز شمار خرد هزاران بیش
 
خبر درگذشت آقای دکتر اشکان رضوانی نراقی، استادیار مطالعات شهری دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران، در حوادث روز جمعه در ارتفاعات تهران موجب تاثر و تالم فراوان شد.

سابقه همکاری کوتاه‌‌مدت ایشان در سال‌‌های اخیر با وزارت راه و شهرسازی، در مواردی نظیر طرح ویژه بندر کنگ، به‌‌خوبی بیانگر صفات حسنه اخلاقی، شور و انرژی زائدالوصف در شناخت و صیانت از ارزش‌‌های بومیـجغرافیایی این سرزمین، تلاش مستمر پژوهشگرانه و شخصیت علمی و دانشی ایشان است. ایشان نمونه‌‌ای مثال‌‌زدنی از ظهور نسلی نو در جامعه علمی ما بود که ضمن بهره‌‌مندی از دانش و ابزارهای روز، مواجهه‌‌ای فعال، استوار و متعهدانه در شناخت و بسط دانش بومی نیاکان این سرزمین داشت.

فقدان این عزیز دانشمند برای دوستان و همکاران و جامعه علمیـدانشگاهی، اندوهی همیشگی است؛ از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی و علو درجات و برای بازماندگان و خانواده محترم ایشان صبرجمیل را آرزومندم.
 
فرزانه صادق مالواجرد
معاون معماری و شهرسازی
و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران