شناسهٔ خبر: 88204 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مديريت و منابع انسانی خبر داد

برگزاری جلسه ملاقات عمومی جهت رفع مشکلات درون و برون‌ سازمانی/ راه‌اندازی سامانه جهت پیگیری درخواست‌های مردمی/ جذب نیروی انسانی در سال ۱۴۰۰ در وزارت راه و شهرسازی

برگزاری جلسه ملاقات مردمی از سوی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی معاون توسعه مديريت و منابع انسانی در جلسه ملاقات عمومی که امروز (۸ دی) در ساختمان ستادی وزارت راه ‌و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد که به‌زودی سامانه‌ای جهت پیگیری درخواست‌های مردمی از سوی دفاتر خدماتی یا میز خدمت راه‌اندازی خواهد شد.

نعمت اله تركی، معاون توسعه مديريت و منابع انسانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح دستاوردهای جلسه ملاقات عمومی که امروز (مورخ ۸ دی) در ساختمان شهید دادمان برگزار شد پرداخت و اظهار کرد: امروز در جلسه ملاقات عمومی، دو تا موضوع پیگیری شد. یکی از موضوعات درون سازمانی و مربوط به پرسنل راه و شهرسازی بود که طی آن، پرسنل مشکلاتشان را مطرح کردند و دیگری مربوط به خواسته و مشکلات بیرون سازمانی است که از سوی مراجعه‌کنندگان مطرح شد و در اسرع وقت نسبت به خواسته آن‌ها رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات مطرح شده مربوط به وضعیت استخدامی پرسنل است، افزود: ما تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا مشکلات و مسائل مطرح شده را هر چه زودتر برطرف نماییم.

ترکی یادآور شد: یک نکته که از سوی اکثر مراجعه‌کنندگان در ملاقات عمومی مطرح می‌شود و ضرورت پیگیری آن وجود دارد، مربوط به بحث کارهای برون‌سپاری و خدماتی است. ما برای رسیدگی به این‌گونه مشکلات و برطرف کردن آن‌ها، می‌توانیم از طریق پیشخوان دولت یا مراکزی که راه را کوتاه می‌کنند، خدمات را برون‌سپاری کنیم.

وی تأکید کرد: ما مشغول برنامه‌ریزی هستیم تا درخواست‌هایی را که عموم مردم از ما دارند جمع‌آوری نماییم تا چنانچه امکان برطرف کردن آن‌ها از طریق میز خدمت وجود داشته باشد، آن را انجام دهیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی با اشاره به عمده درخواست‌هایی که از سوی مراجعه‌کنندگان بیرون سازمانی در ملاقات عمومی مطرح می‌شود، گفت: اغلب درخواست‌ها مربوط به مسکن مهر و تعاونی‌هایی است که مسئولیتی در این زمینه به عهده دارند که ما این درخواست‌ها را به معاونت‌های مسئول ارجاع داده تا نسبت به پیگیری و رفع آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: برخی از مراجعه‌کنندگان هم در خصوص مسکن ملی درخواست‌هایی را مطرح کردند که در این زمینه نیز خواسته‌های آن‌ها پیگیری خواهد شد و اکنون به معاونت‌های تخصصی ارجاع داده شده است.

ببینید|برگزاری جلسه ملاقات مردمی از سوی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی

ترکی خاطرنشان کرد: نکته مهم مربوط به حوزه درون‌سازمانی و پرسنلی است. اکنون حدود ۷۱ هزار نیروی انسانی در وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌هایی همچون ستاد، ادارات، سازمان و شرکت‌های وابسته مشغول به فعالیت هستند که تاکنون به شکل‌های گوناگونی این نیروها جذب شده‌ و اکنون مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: یکی از چالش‌های اصلی ما مربوط به نیروهایی است که در قالب نیروهای قراردادی و شرکتی مشغول به فعالیت شده‌اند و ما نیز به دنبال این هستیم تا این نیروها را ساماندهی کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی از جذب نیروی‌ انسانی جدید در سال ۱۴۰۰ در وزارت راه و شهرسازی خبر داد و اظهار کرد: طبق قانون کشوری، به ازای خروجی سه نفر که بازنشسته می‌شوند، ما می‌توانیم یک نفر را جذب کنیم. سهمیه‌ای که امسال برای ستاد این وزارتخانه در نظر گرفته شده، مجوز جذب چهار نفر است.

ترکی تصریح کرد: درخواست ما این است که با توجه به بازنشستگی‌هایی که در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ روی داده و حدود ۵۵ نفر بازنشسته شده‌اند، ما بتوانیم در سال ۱۴۰۰ برحسب نیازهایی که معاونت‌های تخصصی اعلام کرده‌اند، جذب نیرو داشته باشیم.

وی گفت: ملاک عمل ما آزمون‌های ورودی و شرایط استخدامی کشوری هستند که مطابق آن، نیروهای جدید جذب وزارت راه و شهرسازی خواهند شد.