شناسهٔ خبر: 88246 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور نمایندگان ایران و جمهوری آذربایجان؛

نشست نهایی‌‌کردن یادداشت تفاهم احداث پل مشترک جاده‌ای روی رودخانه آستاراچای برگزار شد

نشست نهایی‌کردن پیش‌نویس یادداشت تفاهم احداث پل آستاراچای نشست مشترک هیات‌های ایران و جمهوری آذربایجان برای نهایی‌‌کردن یادداشت تفاهم احداث پل مشترک جاده‌ای بر رودخانه آستاراچای برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نخستین نشست کارشناسی بررسی یادداشت‌ تفاهم «پروژه احداث پل مشترک اتومبیل‌رو روی رودخانه آستاراچای»، روز سه‌شنبه، نهم دی‌ماه با حضور مدیرکل دفتر توسعه امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی و مدیرکل بین‌الملل نخست‌وزیری جمهوری آذربایجان برگزارشد.

در این نشست دو ساعته، تیمور بشیرگنبدی، مدیرکل دفتر توسعه امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی به نمایندگی از کشورمان و ذاکر پاشایف، مدیرکل بین‌الملل نخست‌وزیری جمهوری آذربایجان در خصوص جزییات یادداشت تفاهم، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بشیرگنبدی در تشریح جزئیات این نشست به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: در این نشست به تفاهمات و رایزنی‌هایی قبلی دو کشور در خصوص این پیش‌نویس اشاره شد و دو طرف با مرور موضوعاتی از جمله مسائل حقوقی، شکل سند و قرارداد، مسائل مرزی و زیست‌محیطی، به تفاهماتی دست یافتند.

او افزود: همچنین در این نشست مقرر شد، ملاحظات مربوط به موضوعات مالی این سند، روز چهارشنبه، دهم دی‌ماه در نشستی جداگانه‌ به بحث گذاشته شود.

گفتنی است، عملیات اجرایی ساخت پل جاده‌ای روی رودخانه آستاراچای، پس از اتمام مذاکرات دوطرف درخصوص مفاد این سند و نیز نهایی‌سازی و امضای آن، آغاز خواهد شد.

در نخستین نشست کارشناسی هیات‌های دوطرف، نمایندگانی از معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، معاونت حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری، وزارت امور خارجه، وزارت نیرو، مرزبانی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، حضور داشتند.