شناسهٔ خبر: 88261 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

پایداری جو در اکثر مناطق کشور طی ۵ روز آینده/ افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت/ هشدار هواشناسی مبنی بر ضرورت کاهش تردد در شهرها

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت طی پنج روز آینده خبر داد و هشدار داد که تمامی گروه‌های سنی از تردد غیرضروری در این شهرها خودداری نمایند.

امین‌حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور پرداخت و عنوان کرد: طی ۵ روز آینده تشدید پایداری هوا و سکون نسبی جو همراه با آسمان صاف را در بیشتر مناطق کشورمان رخ خواهد داد.

وی افزود: به دلیل پایداری جو، پتانسیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت به ویژه در شهرهای تهران، اصفهان، کرج، اراک، قزوین، تبریز، مشهد و قم وجود دارد.

نقشینه اظهار کرد: با توجه به افزایش آلودگی هوا طی چند روز آینده، شرایط برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم بوده و به ویژه این شرایط می‌تواند در مناطق پر تردد و در اطراف صنایع آلاینده درون شهری تا حد شرایط ناسالم نیز افزایش پیدا کند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: توصیه می‌کنیم که افراد مدیریت تردد خودروها و کنترل واحدهای صنعتی به منظور کاهش آلاینده‌های جوی را انجام دهند و طی آن بر عدم تردد غیرضروری برای تمامی افراد جامعه و اجتناب از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در هوای باز تاکید شود.

به گفته وی طی سه روز آینده در ارتفاعات زاگرس جنوبی افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

نقشینه خاطرنشان کرد: در پنج روز آینده در شرق دریای عمان هم شاهد امواج و تلاطم خواهیم بود.

وی درباره وضعیت آب‌وهوای تهران گفت: امروز آسمان تهران صاف اما غبار آلود خواهد بود و پیشینه دما حدود ۱۱ درجه  و کمینه دما ۲ در شمیرانات دو درجه زیر صفر و در مهرآباد صفر درجه پیش بینی می‌شود.