شناسهٔ خبر: 88297 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

اهم اخبار صنعت حمل‌ونقل ریلی طی هفته‌ای که گذشت

آمادگی سوئد جهت همکاری در صنعت حمل‌ونقل ایران/  اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه ساخت و تجهیز خطوط ریلی کشور/ دستور وزیر مبنی بر دیپلماسی فعال در حوزه حمل‌ونقل

قطار مهم‌ترین اخبار صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور طی هفته گذشته؛ آمادگی سوئد جهت همکاری در صنعت حمل‌ونقل ایران، اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه ساخت و تجهیز خطوط ریلی کشور و دستور وزیر مبنی بر دیپلماسی فعال در حوزه حمل‌ونقل بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور طی هفته گذشته شامل موارد زیر هستند:

  • بازرسان نمایندگان وزارت راه و شهرسازی در همه شرکت‌ها و زیرمجموعه‌ها هستند/ قلمرو فعالیت وزیر باید توسط بازرسان تحت نظارت باشد/ ضرورت انجام تمام ارتباطات سیستمی از طریق سازوکارها برای جلوگیری از هرگونه فساد و تبانی

وزیر راه و شهرسازی گفت: اصلاحات در نظام اداری باید براساس شیوه‌‌نامه‌ها انجام گیرد تا در نهایت منجر به بهبود وضعیت و تحول آن شود و در این مسیر یکی از مهم‌ترین اقدامات، اصلاح فرآیندها است.

  • بررسی تحولات مهم منطقه‌ای در یازدهمین نشست شورای هماهنگی حمل‌ونقل/ دستور وزیر مبنی بر دیپلماسی فعال در حوزه حمل‌ونقل

یازدهمین نشست شورای هماهنگی حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی با حضور مقام عالی وزارت برگزار شد و طی آن، اهم رویدادهای منطقه‌ای در حوزه حمل‌ونقل مورد بررسی قرار گرفت.

  • برگزاری جلسه ایمن‌سازی ابنیه‌های کشور جهت پیشگیری از مخاطرات سیل/ تدوین گزارش جامع با موضوع سیلاب جهت ارائه به رئیس جمهوری

وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت تدوین گزارشی جامع در خصوص سیلاب‌های اخیر در کشور جهت ارائه به رئیس جمهوری تاکید کرد و خواستار رعایت سه نکته؛ تغییرات اقلیمی، رسوب زدایی و حاشیه نشینی در کنار رودخانه‌ها در تنظیم این گزارش شد.

  • اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه ساخت و تجهیز خطوط ریلی کشور

 به همراه صحبت‌‌های وزیر راه و شهرسازی و سعید رسولی(مدیرعامل شرکت راه‌آهن)

  • لایحه موافقت‌نامه ارتباط بین‌المللی راه آهن بین ایران و افغانستان به مجلس رفت

لایحه «موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی افغانستان درخصوص ارتباط بین المللی راه آهن» با امضای رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

  • نیاز اولیه مسیر فیروزآباد-جم به ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار/ تکمیل تونل زنجیران در فارس تا پایان سال/ بازار سرمایه محل مناسب برای تامین منابع مالی احداث آزاد‌راه‌های کشور

وزیر راه و شهرسازی از نیاز پروژه مسیر فیروزآباد به جم در استان فارس به حداقل ۲ هزار میلیارد تومان برای شروع خبر داد و اظهار کرد که در بخش های دیگر این پروژه، پیمانکار در حال کار است و تا پایان سال به افتتاح خواهد رسید.

  • آمادگی سوئد جهت همکاری در صنعت حمل‌ونقل ایران/ مشارکت سرمایه‌گذاران سوئدی در صنعت حمل‌ونقل منوط به موافقت ایران

سفیر سوئد در ایران از آمادگی این سفارت جهت دعوت از سرمایه‌گذاران سوئدی به منظور همکاری در صنعت حمل‌ونقل ایران خبر داد و تأکید کرد که این موضوع بستگی به تمایل و موافقت ایران دارد.